در چهارمین سالروز انقلاب مردمی بحرین، مردم این کشور در مناطق مختلف دست به تظاهرات زدند.
کد خبر: ۷۷۰۵۷۰

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، خبرها از بحرین حاکی است که مردم از نخستین ساعات بامداد دیروز در مناطق مختلف به خیابان‌ها ریختند.

بر اساس این گزارش، مناطق باربار، العکر، کرانه، عالی، الدیه و المقشع از صبح دیروز صحنه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی است. نیروهای رژیم آل خلیفه با حمله به بحرینی‌ها در برخی مناطق، برای متفرق کردن مردم به سمت آنان گاز سمی شلیک کردند. در حملات نیروهای آل خلیفه به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم، چند نفر از جمله شماری زن و کودک زخمی شدند. جمعیت حقوق بشر بحرین اعلام کرد: در راهپیمایی‌های روز گذشته مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه 58 نفر زخمی شدند. در همین حال سازمان عفو بین‌الملل از دولت بحرین خواست از چهارمین سالروز انقلاب مردم این کشور به عنوان فرصتی برای آزادی زندانیان سیاسی و اعلام اصلاحات استفاده کند.

بحرین صحنه اعتصابات عمومی

همچنین دیروز شمار زیادی از مناطق این کشور شاهد اعتصاب عمومی بود.

از سوی دیگر شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین از شهروندان این کشور خواست به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند.

گزارش‌ها حاکی است که معترضان بحرینی با ندای الله اکبر در برابر زرهپوش‌های نیروهای امنیتی ایستاده‌اند.

بحرینی‌ها با برگزاری تظاهرات در منطقه الدراز خواستار آزادی شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق و همه زندانیان سیاسی شدند.

دیروز چهارمین سالگرد انقلاب بحرین بود؛ در چهاردهم فوریه سال 2011 مردم این کشور به قیام و مخالفت با حکومت استبدادی آل خلیفه برخاستند و دموکراسی و مشارکت عمومی در حکومت را خواستار شدند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها