آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

حکم قوه قضائیه در باره مهدی هاشمی برای خیلی‌ها گران تمام شد

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز چهارشنبه در جریان حضور در راهپیمایی 22 بهمن در تهران گفت که امریکا با دو مرحله ای کردن مذاکرات هسته ای می خواهد ایران را دنبال « نخود سیاه » بفرستد و تیم مذاکره هسته ای باید مراقب این توطئه باشد. "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه هم رسیدن به توافق جامع هسته ای را مستلزم اراده طرف مقابل دانست و اظهارداشت: اگر این اراده باشد همین الان می‌توان توافق کرد، اما اگر طرف مقابل اراده نداشته باشد ۱۰ سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.
کد خبر: ۷۶۹۴۹۱
آیت الله جنتی: امریکا می خواهد ما را دنبال نخود سیاه بفرستد

به گزارش ایرنا، دبیر شورای نگهبان با بیان این که مذاکره کنندگان باید اقتدار ملت را در نظر بگیرند، گفت: آمریکا بهتر است تمامی گزینه های روی میز را به زیر میز ببرد.

آیت الله جنتی در رابطه دلایل مخالفت رهبر معظم انقلاب اسلامی با دو مرحله ای شدن مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 افزود: آمریکا می خواهد ما را به دنبال نخودسیاه بفرستد و تیم مذاکره کننده هسته ای باید به خوبی بیانات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اساس کار تیم مذاکره کننده هسته ای کشور باید عزت ملت ایران باشد. اساس توافقات باید موجب عزت ملت شریف ایران اسلامی باشد و در این راه فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است.

آیت الله جنتی در گفت وگو با با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه همه ساله پر شکوه و عظمت راهپیمایی 22 بهمن افزوده شده و اتحاد و همبستگی ملت ایران در این روز به جهانیان ثابت می شود.

وی ادامه داد: مردم ولایت مدار ایران اسلامی همیشه در صحنه های حضور موثر دارند و مسوولان نظام باید از این مردم به خوبی قدردانی کنند.

ظریف: دیدگاهی که در مذاکرات دنبال می کنیم، همان دیدگاه رهبری است

در همین حال، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در خصوص اظهارات مقام معظم رهبری درباره توافق یک مرحله‌ای با گروه 1+5 به خبرنگاران گفت: دیدگاهی که بنده در مذاکرات دنبال می‌کردم همین بوده و خوشحالم که نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.

وزیر خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال جاری توافق حاصل می‌شود یا نه؟ اظهار داشت: رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است و اگر این اراده باشد همین الان می‌توان توافق کرد اما اگر طرف مقابل اراده نداشته باشد ۱۰ سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.

ظریف در پاسخ به این سؤال که حمایت مقام معظم رهبری و مردم چه کمکی به شما در مذاکره می‌کند؟ عنوان کرد: خوشحالیم که مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره کننده بودند و مدیون مقام معظم رهبری هستیم.

ظریف در خصوص حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز اضافه کرد: مردم ایران با مقاومتشان به دنیا نشان دادند که زیر بار ذلت نخواهند رفت و همیشه در حال پیشرفت هستند.

وی یادآور شد: با وجود این ملت همیشه در صحنه، کسانی که با فشار قصد به زانو درآوردن ملت ایران را دارند، دستشان همیشه بسته است و آنها هیچ وقت هم نمی‌توانند به این هدف برسند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی گفت: اینها چیزهایی است که برای خوشایند طرف‌های خود عنوان می‌کنند و برای ما تازگی ندارد.

وزیر خارجه درباره مبارزه با تروریسم نیز عنوان کرد: آنها باید از خود بپرسند که تروریسم دولتی (رژیم صهیونیستی ) در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین چه کاری انجام می‌دهد که باید به این مسئله رسیدگی شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص آنچه مقابله غرب با گروه‌های تروریستی نامیده می‌شود، خاطرنشان کرد: مشخص است که چه کسی از تروریسم داعش حمایت کرده است.

وی اضافه کرد: من در نامه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ضمن اینکه پیام رهبری را فرستادم، ضرورت توجه به اینکه غرب نیاز دارد این مسئله را بررسی کند که چرا افراطی‌ها از محیط غرب بیرون می‌آیند و آنها که گردن می‌زنند دست پروده غرب هستند را یادآور شدم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها