رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که در مذاکرات هسته‌ای راهی جز تعامل وجود ندارد، گفت: ایران یک مذاکره‌ با عزت را دنبال می‌کند و ایرانی که 35 سال تمامی مشکلات را تحمل کرده است، دستش را بالا نخواهد برد.
کد خبر: ۷۶۹۵۴۴
ایران در مذاکرات هسته ای، دستش را بالا نخواهد برد

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: امروز روزی است که هرچه زمان پیش می‌رود اهمیت این روز محقق‌تر می‌شود و جلوه بیشتری پیدا می‌کند.
وی افزود: 36 سال است که مردم در 22 بهمن ماه به خیابان می‌آیند و با صدای بلند از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، زیرا این انقلاب برخاسته از عشق، عقلانیت و حکمت مردم است و اگر اینها نبود انقلاب رخ نمی‌داد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تبلیغات رسانه های بیگانه گفت: علی‌رغم ایران‌هراسی‌ها و تبلیغات رسانه‌های بیگانه مردم بیش از گذشته حامی انقلاب هستند زیرا جمهوری اسلامی برخاسته از اراده ملت است.
صالحی همچنین در مورد مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: مذاکرات در مراحل حساسی است و کسانی که در سازمان انرژی اتمی به عنوان مذاکره‌کنندگان فنی و حقوقی حضور دارند، مذاکرات را به صورت حقوقی بررسی می‌کند و ملت ایران یقین بدانند که آنها از حقوق‌شان دفاع می‌کنند.
وی افزود: اگر می‌بینید امروز می‌گویند مذاکرات پیچیده است، به خاطر مسائل فنی و حقوقی است و فرزندان شما در سازمان انرژی اتمی که جزء گروه مذاکره‌کننده هستند و به صورت سربازان گمنام فعالیت دارند، بار عمده روی دوش آنهاست و با قدرت و اقتدار در مقابل زیاده‌خواهی آنها با تدبیر، عقلانیت و توجیه فنی ایستادگی می‌کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: اعضای تیم مذاکره‌کننده با رشادت و عزت‌مندی از حقوق کشورمان دفاع می‌کنند به طوری که یکی از سردمداران یکی از کشورهای مذاکره‌کننده می‌گوید ما از قدرت کارشناسان جمهوری اسلامی در ابعاد فنی و حقوقی در حیرت هستیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توافق در ماه مارچ (اسفند - فروردین) صورت می‌گیرد، گفت: بنده بسیار امیدوار هستم ولی پیش‌بینی در مورد این مساله سخت است.
صالحی افزود: با توجه به جمع‌بندی اطلاعات و تحلیل‌هایی که به ما می‌رسد راهی جز تعامل وجود ندارد و البته راه دیگری نیز متصور نیست، زیرا راه‌های دیگر هیچ کدام برای ما مناسب نخواهند بود و جمهوری اسلامی تا انتها راه پیش گرفته است و مقام معظم رهبری در چند روز اخیر مواضع جمهوری اسلامی را روشن فرموده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: ایران یک مذاکره‌ با عزت را دنبال می‌کند و ایرانی که 35 سال تمامی مشکلات را تحمل کرده است، دستش را بالا نخواهد برد.
وی با تاکید بر اینکه حاکمیت و منافع ملی برای نظام و ملت یک اصل است، گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده از این حاکمیت و منافع ملی دفاع می‌کنند و ملت ایران یقین داشته باشند با سربلندی از این گردنه عبور خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها