معاون وزیر دفاع گفت: موشک کروز یاعلی قابل نصب روی تمام جنگنده‌هاست.
کد خبر: ۷۶۸۰۱۶
موشک یاعلی؛با قابلیت نصب و شلیک از روی همه جنگنده‌ها

محمد اسلامی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تولید موشک کروز یا علی گفت: کلیه موشک‌های کروز اساسا یکی از کاربردهای‌شان این است که بتوانند روی پرنده‌ها نصب شده و به عنوان موشک‌های هوا به سطح به کار گرفته شوند و موشک کروز یاعلی هم از این قائده مستثنی نیست.

وی در این باره افزود: نصب موشک و سیستم سلاح روی هر هواپیمای جنگی، بستگی به طرح تاکتیکی و عملیاتی‌ای دارد که آن جنگنده قرار است برای اجرای آن اعزام شود و بر همین اساس، مهمات متناسب با هدف هم انتخاب می‌شود.

معاون وزیر دفاع تصریح کرد: مثلا ممکن است برای انهدام یک هدف بزرگ از یک موشک با سر جنگی بزرگ استفاده شود و یا برای انهدام هدفی در دور دست، از موشکی برد بلند استفاده می‌شود، از این رو، از میان موشک‌های کروزی که می‌توانند هوا به سطح هم استفاده شوند، بهره‌گیری می‌شود.

اسلامی در پایان این گفت‌وگو تأکید کرد: موشک کروز یاعلی قابل نصب روی تمام جنگنده‌هاست.
براساس این گزارش، موشک کروز یاعلی برای نخستین بار در جریان بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد و طبق اطلاعات منتشره، این موشک کروز، 700 کیلومتر برد داشته و از این حیث، در صدر لیست موشک‌های کروز ایران قرار دارد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها