شکست مذاکرات در یمن و ادامه خشونت‌ها

گزارش‌ها از یمن حاکی است که گفت‌وگوها میان گروه‌های سیاسی این کشور همچنان بی‌نتیجه باقی مانده و خشونت‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۷۶۷۸۰۰

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، گفت‌وگوها میان احزاب سیاسی یمن قرار است امروز از سر گرفته شود.

در تحولی دیگر، کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن کنترل مناطق الملاجم، عریف، مقرن، الاصلاح و العریش را در استان البیضای این کشور در دست گرفتند.

در همین حال یک مقام نظامی اعلام کرد در درگیری‌هایی که بین ارتش یمن و گروهی از شبه‌نظامیان در شهر بندری عدن در جنوب این کشور روی داد، پنج سرباز و سه شبه‌نظامی کشته شدند. سرهنگ خالد الغربانی گفت: این درگیری‌ها در حالی روی داد که شبه‌نظامیان تلاش کردند کنترل یک مرکز متعلق به ارتش را نزدیک اردوگاه جدایی‌طلبان به دست گیرند.

در همین حال منابع آگاه به خبرگزاری یمن گفتند: شرکت هواپیمایی ترکیه در نظر دارد پروازهای مستقیم خود را به عدن با هدف انتقال تروریست‌های فراری سوریه به یمن و مشارکت آنها در کشتن نظامیان و کمیته‌های مردمی بویژه پس از تحمل شکست از آنها در استان‌های بیضا، مارب و ارحب افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، این منابع آگاه افزودند: هدف ترکیه از این اقدام، اجرای آزمایش سوریه و عراق در یمن است؛ همان طور که تسهیلات انتقال تروریست‌ها به سوریه و عراق را به بهانه‌های مختلف فراهم می‌کند، این بار هم به بهانه مبادله تجاری و شناخت اماکن گردشگری و باستانی یمن دست به این اقدام می‌زند.

این منابع افزودند: درگیری استان‌های ابین و شبوه در سال‌های گذشته به دلیل جمع کردن تروریست‌های خارجی و داخلی در جنوب یمن و سپس انتقال آنها به سوریه از طریق خطوط هوایی ترکیه که از ابتدای اکتبر (مهر) 2012 شمار پروازهای خود به یمن را از سه به چهار پرواز در هفته تا پایان این ماه افزایش داده بود، رخ داد.

خبرگزاری یمن روز گذشته اعلام کرد، شرکت هواپیمایی ترکیه از چند روز قبل تصمیم خود مبنی بر افزایش شمار پروازهای مستقیم به هفت پرواز در هفته به فرودگاه بین‌المللی عدن از سی‌ام مارس آینده (اسفند) به بهانه افزایش مبادله تجاری و گردشگری را اعلام کرد.

یک منبع شرکت هواپیمایی یمن از تصمیم شرکت هواپیمایی ترکیه به افزایش پروازهای مستقیم خود به عدن آن هم در شرایط امنیتی بد جنوب یمن اظهار تعجب کرد.

شرکت هواپیمایی ترکیه طی سال گذشته 618 پرواز از ترکیه به عدن داشته که در آن 18 هزار و 968 مسافر را جابه‌جا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها