رییس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان تشریح کرد

علل گرایش جوانان به زندگی مجردی

جام جم سرا: رئیس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان گفت: وجود جوانان مجرد، خانه‌های مجردی و زندگی‌های نابسامان که بیشترین ضرر آن را زنان و فرزندان متحمل می‌شوند، به علت دوری از سبک زندگی اسلامی و پذیرش فرهنگ‌های التقاطی وارداتی از طریق رسانه‌هاست.
کد خبر: ۷۶۷۷۴۳
علل گرایش جوانان به زندگی مجردی

کبری خزعلی افزود: برای بررسی سبک زندگی و نقش زنان ابتدا باید تعریفی از سبک زندگی داشته باشیم. سبک زندگی تابع انتخاب ما از هدف زندگی است و اوج هدفگذاری هر فرد ایمان و اعتقاد راسخ برای عمل به آن ایمان است. بنابراین سبک زندگی ما تابع باور و اعتقاد ماست و ایمان به مکتب مادی یا الهی سبک خاص خود را در پی دارد.

وی در ادامه گفت: اگر ایمان ما به مکاتب مادی یا لیبرالیستی یا سکولار باشد، بدیهی است سبک زندگی باید بر‌‌ همان مبنا تعریف شود، اما اگر ایمان و اعتقاد ما الهی باشد و به مبدأ و معاد اعتقاد داشته باشیم و حضور ناظر، حاضر، حیّ قادر و حکیم را در لحظه لحظه زندگی احساس کنیم، نوعی دیگر از ادب و آداب را می‌طلبد که پایه‌های آن بر مبنای تعلیمات دینی است. محور اصلی این تفکر حرکت در مسیر تکامل با بکار بردن آموزه‌های دینی و الهی است.

رئیس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان اضافه کرد: با توجه به اینکه زنان محور اصلی و رکن خانواده و جامعه هستند، برای شتاب در این حرکت تکاملی نقش مهمی دارند. زنان در انقلاب اسلامی ایران با تأسی به آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی - ایرانی، پرچمدار تغییر در رفتار خود، خانواده و جامعه شدند و این انقلاب حاصل عزم جزم زنان مسلمان و انقلابی است که با گزینش بینشی خاصی از زندگی مبتنی بر وحی و ولایت الهی، روش متناسب با این نگرش را برگزیدند و شاکله زندگی را به گونه‌ای رقم زدند که حاصل آن فرزندانی انقلابی و سربازان صالح متنظر موعود مصلح شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این آرمان‌خواهی و رفتار هنوز هم در جامعه ما وجود دارد، گفت: این وضعیت در جامعه وجود دارد. زمانی که به فطرت‌ها رجوع شود و در لحظه‌هایی که زنان و جوانان ما به خود اصیل خویش برمی‌گردند، این موج خداخواهی و عشق به معنویات محسوس است و آن را در زیارت و توسلات و ایام الله و ارتباطات معنوی آن‌ها می‌بینیم.

خزعلی با بیان اینکه زنان امروزه گاهی در ظواهر زندگی دچار آسیب‌هایی شده‌اند، تصریح کرد: هر جا که جامعه تحت تأثیر تهاجم فرهنگ مادی و لذت‌گرایی غرب، در شناخت سعادت و کمال و رفتن به سوی آن و در گرایش به انتخاب راه درست دچار اختلالاتی شده، با آسیب‌های زیاد مواجه شده است. به عنوان نمونه آداب و ادب زندگی، همسرداری (حقوق زن و شوهر)، حقوق والدین و فرزندان، نحوه فرزندپروری و حتی تمایل فطری و طبیعی به فرزندآوری و عشق مادری دچار انحطاط و ضعف شده است و آثار این آسیب‌ها، ضعف فرهنگی و تغییر سبک زندگی، بالا رفتن طلاق و اعتیاد و بزهکاری‌ است که در غرب بیداد می‌کند و در کشور ما هم آثارش محسوس و دردی استخوان سوز است.

رئیس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان درباره نقش زنان در کاهش آسیب‌هایی که موجب کاهش استحکام خانواده شده است، گفت: از اوایل انقلاب رهبر کبیر انقلاب اسلامی اشاره کردند که مراقب نفوذ مجدد فرهنگ غربی که سال‌ها در بدنه جامعه رخنه کرده و نهادینه شده بود، باشیم و سعی در زدودن آثار آن بکنیم. در دو دهه اخیر نیز تأکیدات مقام معظم رهبری بر تهاجم و شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی نمایانگر آن است که ایشان آنچه را در خشت می‌دیدند، بعضی از مسئولین بعد از سال‌ها هنوز در آینه هم توان درک و مشاهده آن را ندارند.

وی اضافه کرد: ایشان برای آینده وحشتناکی که از نظر پیری جمعیت و کاهش نسل جوان متصور است، هشدار می‌دهند و برخی از ساده‌اندیشان و ناآگاهان از مسائل تخصصی جمعیت که حتی تا حد یک قدمی خود را هم نمی‌بینند و از آینده غافلند یا تغافل می‌کنند، این بحران را منکر می‌شوند و اعلام وضعیت عروسی به جای عزا دارند و آنقدر غیرعلمی سخن می‌گویند که فرق بین رشد جمعیت و باروری کلی و دیگر اصطلاحات آماری جمعیت را از هم تمیز نمی‌دهند، ولی متأسفانه در مسند این مسئولیت نشسته‌اند و با فرصت‌سوزی و عدم برنامه‌ریزی مناسب با سیاست‌ها بازی می‌کنند که اگر باز هم با همین روش‌ها ادامه دهند جامعه را دچار ضعف و انحطاط خواهند کرد.

خزعلی در ادامه گفت: این رویکرد در دیگر عرصه‌ها مانند علوم انسانی، تعلیم و تربیت از مهدکودک تا دانشگاه، برنامه‌ریزی‌های پنج‌ساله - که اقتصاد محور است آن هم نه از نوع اقتصاد مقاومتی بلکه از نوع اقتصاد متکی بر نفت و مصرف محور - و برنامه‌های فرهنگی تربیتی و رسانه‌ها وجود دارد. اگر این روند با همین روش ادامه یابد، ما را به سوی فرهنگ و سبک زندگی غربی که با ادعای جهانی‌سازی دنیا را تهدید می‌کند، خواهد برد.

وی تصریح کرد: وقتی زندگی بر پایه اصول مادی بنا شود، تمام توجه و تلاش هر فرد لذت هر چه بیشتر از زندگی می‌شود و این موضوع به یک اصل تبدیل می‌شود. در این شرایط مفاهیم زیبایی مثل از خود گذشتگی، ایثار و... هیچ معنا و مفهومی ندارد؛ البته در غرب هم خانواده‌های سالمی وجود دارد و فرزندانی با نشاط زندگی می‌کنند و سالهاست که بازگشت به خانواده و ارزش‌ها را رقم زده‌اند. حتی کتاب دکتر گاردنر با عنوان «جنگ علیه خانواده» در همین راستا و با آسیب‌شناسی خانواده و نسل جدید برای اصلاح فرهنگ غرب نوشته شده است.

وی تصریح کرد: آنچه که غالب است، عمق فجایع و فساد در خانواده‌های متزلزل است و زنانی که بعد از سال‌ها آزمون و خطا و ورود به انواع همزیستی‌ها و هم‌باشی‌ با مردهای متعدد و اخراج از زندگی با همه دلبستگی‌ها و داشتن فرزندان متعدد سرگردانند و به قول خودشان می‌گویند «ما تا سی و چند سالگی در زندگی سراسر تردید و تزلزل به سر می‌بریم و هر روز باید با انواع ترفند‌ها صلاحیت خود را اثبات کنیم شاید مردی حاضر به ادامه زندگی و تشکیل خانواده با ما شود» و به محض اختلاف و جدایی، زن می‌ماند و بار فشار زندگی و مسئولیت فرزندان و تألمات روحی از دست دادن همه امید‌هایش.

رئیس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان اضافه کرد: از آن بد‌تر این است که آنچه را که آن‌ها بعد از آزمون و خطا به عنوان سم مهلک برای نابودی جامعه شناخته‌اند از کشورهای خود دور و برای کشورهای شرقی و اسلامی نسخه می‌کنند، زیرا آثار تخریبی این فرهنگ را در خانواده و نسل جدید می‌بینند که بر اثر القای آموز‌ه‌های سکولار، زنان را به طرف قدرت‌طلبی و لذت‌جویی کشاندند و هدف اصلی زندگی را تحصیل و اشتغال و کسب پست و مقام و مال برای زن دانستند و از او فرصت همسری و مادری مطلوب و محبت و تربیت را گرفتند که این مسئله آثار شومی در نسل جدید به وجود آورد و کودکان را قبل از دبستان مجبور به درمان‌های روحی و روانی کرد، لذا تصمیم بر تغییر گرفتند.

وی تصریح کرد: حتی در آمریکا زنان را با تأمین آتیه شغلی و بازنشستگی و مشوق‌هایی برای بازگشت به منزل دعوت کردند ولی آن‌ها از این مرخصی تشویقی نیز برای خیابانگردی و بازار و پارک استفاده کردند و به خانه و کانون گرم خانواده بازنگشتند و این دقیقاً به تعریف آن‌ها از زندگی و هدف و ایمان و اعتقاد آن‌ها برمی‌گردد و این سوغات فمینیسم است.

خزعلی در ادامه گفت: کشورهای غربی چون بازگشت از این وضعیت را بسیار دور از دسترس می‌بینند، اقدام به تخریب فرهنگ شرق به ویژه کشورهای اسلامی کرده‌اند زیرا در دکترین امنیت آمریکا تأکید می‌کنند که ۱. ۱۲ درصد جمعیت اکثراً پیر هستند اما شرق به ویژه کشورهای اسلامی با داشتن امکانات و منابع و نسل جوان و جمعیت پویا رو به پیشرفت هستند، بنابراین ما در مقابل فشار آن‌ها خم خواهیم شد. لذا به عنوان یک استراتژی اصولی باید با جمعیت شاداب و جوان و پویای کشورهای اسلامی مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: تز آمریکا این است که از کل جهان باید ۴ میلیارد تن کاسته شود تا آن‌ها بتوانند مدیریت کنند و از این چهار میلیارد که عمدتاً از شرق است حدود ۳۷۰. ۱ میلیون نفر کل مسلمین هستند. لذا برنامه‌ریزی تغییر فرهنگ و سبک زندگی برای کشورهای اسلامی به منظور نابودی نسل، در برنامه رسمی دکترین امنیت ملی و دفاعی آمریکاست و این نقشه در سایت سازمان سیا مشهود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها