عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد

اختصاص 8 میلیارد تومان مستمری برای دانش‌آموزان شین آبادی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه در بودجه سال 94 مبلغ 8 میلیارد تومان برای مستمری مادام‌العمر دانش‌آموزان شین آبادی در نظر گرفته شده است، گفت: پیشنهاد افزایش 4 میلیارد تومان دیگر را نیز داده‌ایم.
کد خبر: ۷۶۷۷۱۷
اختصاص 8 میلیارد تومان مستمری برای دانش‌آموزان شین آبادی

رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی چگونه است؟»، اظهار داشت: 15 آذر سال 91 که حادثه به وقوع انجامید، سه مطالبه از دولت داشتیم.

وی ادامه داد: اول بحث درمان دانش‌آموزان بود که دولت تا آخر عمر از ابتدا تا انتهای آن را انجام دهد و دولت خوشبختانه آن را انجام داده است.

خضری با اشاره به اینکه بحث دیه دانش‌آموزان شین‌آبادی نیز به خوبی پیش می‌رود، گفت: بحث آتیه دانش‌آموزان بسیار مهم است؛ به دلیل اینکه دختر بوده و صورت و انگشتان آنها آسیب دیده است و تأمین آتیه آنها را در همان هفته اول که حادثه اتفاق افتاد دنبال کردیم و وزیر آموزش و پرورش وقت را دعوت کردیم و از وی خواستیم مانند یک کارمند بازنشسته، مستمری برای آنها در نظر بگیرد.

نماینده مردم پیرانشهر یادآور شد: بحث دیگر، در نظر گرفتن کمک‌هزینه رفت و آمد اولیای دانش‌آموزان برای کارهای درمانی به تهران بود، با توجه به اینکه اولیا آنها کارگر هستند و باید کمک هزینه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمک‌ هزینه در لایحه بودجه لحاظ نشد، گفت: در بودجه سال 94 مبلغ 8 میلیارد تومان برای مستمری مادام‌العمر دانش‌آموزان شین آبادی درنظر گرفته شده است و به صورت لایحه پیشنهادی بودجه آورده‌ شده است.

خضری تصریح کرد: احساس کردم باید این مبلغ زیاد شود و پیشنهاد افزایش 4 میلیارد تومان دیگر را دادم و این به کمیسیون اجتماعی مجلس مربوط بود و آنها موافقت کردند و به کمیسیون تلفیق فرستاده شد، کمیسیون بهداشت و درمان نیز نظر مثبتی داشت و مطمئن هستم در صحن مجلس نیز رأی بالایی می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها