اختلال و قطعی اینترنت که همواره یکی از دغدغه و مشکلات کاربران گلستان بوده است، طی 24 ساعت گذشته یکی از بدترین شرایط خود را طی ماههای اخیر تجربه کرد بطوریکه امروز پنج شنبه در بیشتر نقاط استان به کلی قطع شد.
کد خبر: ۷۶۷۵۸۶
شکست اینترنت در گلستان از لاک پشت

به گزارش جام جم کلیک: به نقل از مشترکان و کاربران اینترنت در گلستان، ارایه خدمات به بخش های مختلف عمومی استان به حالت تعطیلی درآمده است.

خبرنگار ایرنا برای اطلاع از دلیل این مشکل با رییس بخش دیتا در شرکت مخابرات استان گلستان تماس گرفت که وی در دفتر کارش حضور نداشت.

در همین ارتباط به نقل از کارشناسان حوزه مخابرات گلستان گفته می شود بدلیل مشکل فنی در شبکه دیتا با قطعی اینترنت مواجهیم که پیگیری برای رفع آن در دست انجام است.

در همین رهگذر و در حالیکه زمان مشخصی برای برقراری ارتباط اینترنتی کاربران گلستان اعلام نشده است اما گفته می شود شب گذشته مخابرات استان با ارسال پیام کوتاه به برخی تلفن های همراه مشترکان از امکان قطعی اینترنت طی امروز پنجشنبه اطلاع رسانی کرده است.

همچنین تلفن 2020 مخابرات که پاسخگوی مشترکان برای مشکلات اینچنینی است به سامانه گویایی متصل شده که در آن اعلام می شود: ˈبا عرض پوزش مشکل بوجود آمده از طرف شرکت مخابرات بوده و در دست بررسی می باشد خدانگهدارˈ.

خبرنگار ایرنا در تماس با کارشناس کشیک بخش دیتای مخابرات گلستان نیز برای اطلاع از جزییات، به مسوول مربوطه مافوق ارجاع داده شد که وی بدون معرفی خود موضوع را در حیطه پاسخگویی مسوول روابط عمومی شرکت متبوعش اعلام کرد.

خبرنگار ایرنا با تلفن همراه مسوول روابط عمومی شرکت مخابرات نیز تماس گرفت اما وی پاسخگو نبود.

به اعتقاد کارشناسان ذیربط: از منظر حقوقی، شرکت مخابرات که درآمدهای هنگفتی از طریق فروش اینترنت و خدمات وابسته دارد می بایست در موارد اینچنینی که باعث ضرر و زیان عمومی می شود پاسخگوی تبعات عملکرد خود باشد.

همچنین گفته می شود کندی و اختلال اینترنتی به سبب موضوعات مختلف است که در برخی آنها شرکت مخابرات، واحدهای تابعه و بخش خصوصی مرتبط متهم به کم فروشی و یا حتی سرقت از نوع مدرن هستند، موضوعی که چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلویحا آن را پذیرفت.

واعظی در تشریح دلیل کاهش سرعت اینترنت برای کاربران ایرانی اعلام کرد: برخلاف اغلب کشورهای دنیا که پهنای باند بین 8 نفر به اشتراک گذاشته می شود در کشور ما این رقم به 25 هم می رسد.

وزیر مربوطه در صفحه اجتماعی شخصی خود در پاسخ به مطالبات کاربران درباره کندی اینترنت و نظارت بر شرکت های فروشنده آن، نوشت: در اغلب کشورهای دنیا برای استفاده بهینه از پهنای باند، یک پهنای باند مشخص را بین 8 نفر به اشتراک می گذارند و اصطلاحا این نسبت را ضریب شیرینگ یک به هشت (sharing 1-8) می نامند.

واعظی افزود: متاسفانه در کشور ما به دلیل کمبود شدید پهنای باند این نسبت به 1-20 یا حتی 1-25 هم رسیده که یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت اینترنت کاربر نهایی است.

واعظی اظهار امیدواری کرد که با تدابیری تا پایان امسال مقداری از مشکلات سرعت اینترنت حل شود، موضوعی که اهالی گلستان خلاف آن را شاهدند بطوریکه حتی هنگام وصل اینترنت، اختلال یا کندی آن کاربران را کلافه می کند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها