صندوق بین‌المللی پول با بررسی دیون خارجی ۳۰ کشور خاورمیانه، آسیای مرکزی و شمال آفریقا اعلام کرد، نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2015 کاهش یافته و به 5‌‌/‌‌1 درصد رسیده و این کشور همانند سال گذشته پس از الجزایر به‌ عنوان کم‌بدهکارترین کشور منطقه شناخته شده است.
کد خبر: ۷۶۷۳۹۲

به گزارش فارس، این صندوق در جدیدترین بررسی خود از وضع اقتصادی خاورمیانه، کشورهای آسیای مرکزی و شمال آفریقا به ارائه آمار مربوط به دیون خارجی 30 کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.براساس این گزارش، ایران و الجزایر کم‌بدهکارترین کشورهای منطقه هستند. کل دیون خارجی الجزایر به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی 1‌‌/‌‌1 درصد پیش‌بینی شده است و این رقم برای سال 2014 نیز 5‌‌/‌‌1 درصد برآورد شده است که در هر دو سال کمترین رقم میان 30 کشور منطقه است.

ایران از این نظر در رتبه دوم قرار دارد؛ کل دیون خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی‌اش برای سال 2015 کاهش یافته و 5/1 درصد برآورد شده است که پس از الجزایر کمترین رقم بین کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به شمار می‌رود. نسبت دیون خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2014 بالغ بر 6‌/‌1 درصد اعلام شده بود.براساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، لبنان به‌ نسبت تولید ناخالص داخلی خود بدهکارترین کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شناخته شده است. دیون خارجی این کشور در سال جاری معادل 9‌/‌173 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها