ارائه وام 5 میلیون تومانی و رفع مشکل رتبه عالی فرهنگیان از جمله این اخبار است

اخبار رفاهی وزیر برای فرهنگیان

در روزی که نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان خطاب به رئیس‌جمهور رسانه‌ای شد، وزیر آموزش و پرورش نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در لابه‌لای پاسخ به سوالات اصحاب رسانه، تکلیف برخی از مطالبات فرهنگیان را روشن کرد.
کد خبر: ۷۶۶۹۷۵

در این نامه سرگشاده، 13 مطالبه اصلی فرهنگیان شمرده شده که چند وادی را نشانه رفته، از به کارگیری برنامه‌ای ویژه برای ایجاد انگیزه میان معلمان و افزایش درآمد و خدمات رفاهی شان تا اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، توقف واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با شکل و شمایل فعلی، ارائه توضیح شفاف درباره نحوه تالیف کتاب‌های درسی و تقاضا برای اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به آموزش و پرورش.

در نشست دیروز وزیر به برخی از این نکات اشاره شد و برای بهبود اوضاع، چند قول و چند خبر حتمی داده شد. خبر حتمی علی‌اصغر فانی این که مشکل رتبه عالی معلمان حل شده و 376 هزار و 172 نفری که با این مشکل مواجه بودند (و سازمان بازنشستگی حاضر به پذیرش رتبه آنها نبود) دیگر مشکلی نخواهند داشت. رفع این مشکل به این معنی است که فرهنگیان بازنشسته بالاترین حقوق را خواهند داشت و در هنگام بازنشستگی، رتبه عالی از آنها سلب نخواهد شد.

خبر حتمی دیگر این که مقدماتی فراهم شده تا 240 هزار فرهنگی وامی تا سقف پنج میلیون تومان از بانک ملی بگیرند، وامی کم بهره که پشتوانه اعطای آن اعتباری 1200 میلیارد تومانی است. این که فوق‌العاده شغل معلمان ابتدایی نیز 20 درصد افزایش یافته و هم اکنون 330 هزار معلم از این افزایش درآمد استفاده می‌کنند خبر دیگر وزیر بود که جامه عمل پوشیده است.

بسته اخبار رفاهی وزیر، این بار حاوی مطالبات فرهنگیان نیز بود که صدها میلیارد تومان برآورد می‌شود. فانی دیروز از نامه‌ای خبر داد که نویسنده‌اش دولت است و در آن با تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای تسویه مطالبات فرهنگیان موافقت شده است که به گفته او، بخشی از طلب‌ها را پوشش می‌دهد و تا آخر اسفند به دست فرهنگیان خواهد رسید.

در کنار این اخبار حتمی، وزیر چند اتفاق مانده در نیمه راه را هم اعلام کرد، از جمله یکپارچه‌سازی خدمات رفاهی فرهنگیان از طریق استفاده از ظرفیت صندوق ذخیره فرهنگیان تا همه نیروهای شاغل در آموزش و پرروش به یک اندازه از خدمات رفاهی بهره مند شوند. زمانی که علی‌اصغر فانی برای تحقق این یکپارچه‌سازی اعلام کرد، زمانی نامعلوم در آینده نزدیک است.

اما خبری که هزاران فرهنگی متقاضی بازنشستگی مدت‌هاست منتظر آن هستند دیروز باز هم با پاسخ شفافی همراه نبود تا همچنان جزو موضوعات بلاتکلیف آموزش و پرورش بماند. موضوع بازنشستگی پیش از موعد 5000 فرهنگی از نیمه دوم امسال از زبان مسئولان آموزش و پرورش مطرح و اعلام شد که فهرست مشمولان به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری رفته. برای همین است که این گروه از فرهنگیان چشم به راه بازنشستگی مانده‌اند، در حالی که معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری تاکنون مجوز این کار را صادر نکرده و وزیر هم در نشست دیروز اخبار تازه‌تری برای فرهنگیان چشم انتظار نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها