جام جم سرا: معاون فرهنگی قوه‌ قضائیه با بیان این‌که هیچ قانونی نمی‌تواند به طور کلی آن چیزی را که شرع گفته است منع کند گفت: هیچ قانونی نمی‌تواند بگوید ازدواج دوم یا سوم ممنوع است زیرا اگر آن را انکار کند قرآن را انکار کرده.
کد خبر: ۷۶۶۷۳۵
منع مردان از ازدواج دوم و سوم، انکار قرآن است

حجت‌الاسلام هادی صادقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به عدم منع قانونی برای ازدواج مجدد مرد گفت: در قانون قدیم تعدد زوجات منع نشده بود چون شرع منع نکرده بود اما شرایطی برای آن گذاشته شده بود که در عقدنامه‌ها هم ذکر شده بود که اگر جایی بدون عذر و نیاز حساب شده‌ای یا بدون رضایت همسر اول مرد برای اختیار کردن همسر دیگری اقدام می‌کرد حق طلاق به زن داده می‌شد اما در قانون جدید سعی شده که این روند را کمی سختگیرانه‌تر کنند.

وی افزود: ولی هیچ قانونی نمی‌تواند به طور کلی آن چیزی را که شرع گفته است منع کند و نمی‌تواند بگوید که ازدواج دوم یا سوم ممنوع است زیرا اگر آن را انکار کند قرآن را انکار کرده چون ازدواج دوم و سوم در قرآن آمده است.

معاون فرهنگی قوه‌قضائیه ادامه داد: اصل ازدواج مجدد مرد را کسی نباید انکار کند اما در مقام اجرا قرآن شرط عدالت را گذاشته است و برای احراز این عدالت قانون می‌تواند ورود کند.

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا پس از ازدواج مجدد مرد نفقه همسر اول و فرزند آن از دوش مرد ساقط می‌شود یا خیر گفت: نفقه بچه و خانم اول به دوش مرد باقی‌ می‌ماند و هم در قانون قدیم و قانون جدید است و هم در شرع است و کسی نمی‌تواند منکرش شود. مگر اینکه خانم طلاق گرفته باشد و خودش پذیرفته باشد که مثلا در ازای حضانت بچه خودم نفقه‌اش را می‌دهم و این توافقی است.

وی گفت: هم قانونا و هم شرعا نفقه بچه تا زمانی که به سن تکلیف می رسد به دوش مرد است همچنان که نفقه زن تا زمانی که همسر آن مرد است به دوش مرد است حال چه یک همسر یا چه چند همسر داشته باشد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
دمش گرم. بعضی از این زنها رو فقط باید این طوری سرجاشون نشوند. اون هایی كه ادعای مردی دارن و میان می گن زنمون با ما برخورد این طوری كرده و این چیزا اگه برن زن دوم و سوم بگیرن هم به دستور شرع عمل كردن هم این فمینیسمی كه داره شایع می شه رو جلوش رو گرفتن هم زندگیشون روی خوش به خودش گرفته
پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
تو ی این درو وزمونه مردها فقط به خاطر هواوهوس زن میگیرند ... ولی من پیشنهادم اینه مردی كه زن میگیره باید بچه هاشو گذاشت پیشش بری طلاق بگیری مرد می دونه وزن دوم وسوم و بچه ها خودتونو به پای این مردا نسوزونید
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
به نظرم این حرفا راهكار مناسبی برای افزایش جمعیت نیست
بهترین راه اشتغال افرینی واسه یه جوونه تا بتونه ازدواج كنه
نه كسایی كه پولدارنو به چند زنی تشویق كنن
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
زمان پیغمبر برای جلوگیری از فقر وتنهای این كار مرسوم بوده وپناه میداده شاید هم همسران خودشون هم سالها نمی دیدند اما الان دخترهای كه گوش الاغی موهای بیرون احتیاج به پناه دادن نیست یك كم از این كارها كم كنند همه مسائل حل میشه نه با جیب آقایون زن دار مسئله خودشون حل كنند بعد هم الگوی مردان این قرن باید رهبر انقلاب باشه
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
اقایون محترم ماهمون زن اول روسیركنیم دومی وسومی پیشكش
كیا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
هر وقت به سایر دستورات قرآن عمل شد به این هم عمل كنید. كلام خدا انتخابی نیست.
مینا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
بعضی از مردا توو این دوره زمونه نمیتونن یك زن رو جمع و جور كنن و پایند زندگی باشن حالا برن زن دوم و سوم بگیرن!!! چه گلستانی می شود دنیا!!!
محمد اینانلوبغدادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
دمتون گرم اگر این كار را علنی بكنید خیلی خوب میشه من میخوام بگیرم ولی میترسم زن اولی سكته كنه
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
چرا بقیه آیه قرآن رابا تامل نمی خوانید می فرماید كه اگر نتوانید به عدالت رفتار نمایید یه یك زن اكتفا نمایید
ایجاد عدالت بین فرزندان هم مشكل است چه برسد بین همسران
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
هیچ دختر با خانواده ای حاضر نمیشه زن دوم و سوم كسی بشه و هیچ مرد با خانواده و با شخصیت و خانواده دوست با احساسات زن و بچه اش بازی نمیكنه بره با كس دیگه ازدواج كنه.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
اگر كسی تمكن مالی دارد برود دست فقیری را بگیرد به نیازمندان كمك كند نه اینكه پی هوی و هوس برود
اگر برای زندگی كردن یك زن هم منطقی است بیش از ان گوش دادن به هوس هاست چون شرط قرآن هم ایجاد عدالت است كه طبق آیه 129 سوره نساء نمی توانید عدالت برقرار كنید بنابراین دچار ظلم و ستم خواهید شد
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
گوش دادن بیش از اندازه به غرایز كار حیوانات است انسان اشرف مخلوقات است فقط برای ارضای غرایز به دنیا نیامده بلكه برای معرفت و عبادت است و یكی از عبادات عدالت است كه با وجود دو زن نمی توان و یا كار بسیار مشكلی است كه بتوان عدالت اجرا كرد حتی در كوتاهترین نگاه محتب امیز به هر دو پس به یك زن اكتفا كنید .
یك مادر ٤٠ ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
با این وضع تكلیف كانون گرم خانواده چی میشه و بچه هایی كه زیر دست یك مادر كه اسیب روحی دیده بزرگ شوند تحویل جامعه داده میشون و وضع اجتماع بدتر از این میشود
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
واویلا
پری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
كاشكی به جای عكس شیر عكس قو كه نماد عشق و محبت است و تا پایان عمر با یك همسر سر میكند می گذاشتید شیر كجا و بعضی از مردان این دوره زمونه كجا
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
آقایان به خودتون ب خاطر این عكس شیری كه دوتا ماده بغلشون هست غره نشید چون به هر حال شیر یك حیوان است و مواظب باشید یه موقع كار دست خودتون ندید چون حیوانات از طبیعت برای تغذیه خود استفاده میكنند شما كه برای تامین چند تا زن نمیتونید از طبیعت استفاده كنید .
مهم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
در حال حاضر در زمانه ای كه ما زندگی میكنیم هر كس هر طور كه خودش بخواد زندگی می كنه فكر نمی كنم این حرفا تاثیر داشته باشه
حاجی قیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
این خانم ها و آقایانی كه احساساتی شدند و اومدن منفی دادن یا اظهار نظر كردند درباره صحبت حاج اقا یك مساله ای رو در نظر نگرفتن یا نمی خوان در نظر بگیرند. بالاخره شما یا به قرآن عقیده دارید یا نداری. نمی شه كه بگید من به كلام خدا عقیده دارم اما حرف خودم رو می زنم!!!! این ها كه گفتن مردها فلانند یا مردی كه زن گرفت باید بذاری بری و از این حرفها حواس شان باشه كه همان طور كه ایشان فرمودن دارن قرآن رو انكار می كنند. مراقب باشیم كه اگه نماز می خونیم و به دین پیامبر عقیده داریم نمی تونیم بگیم با این آیه و دستور موافقم با این آیه و دستور مخالف! اگر چنین كردیم دین مون دیگه اسلام نیست دینیه كه خودمون برای خودمون ساختیم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
خدا گفته ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول حرام اند رحرام است ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
ممنون از عكسی كه استفاده كردید برای این مطلب، بسیار هوشمندانه و بجا بوده است. با تشكر از شما
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها