مجموعه نوروزی «سر به راه» از زاویه‌ای تازه به مسائل خانوادگی نگاه می‌کند

ماجراهای خانه یاس به روایت مسعود کرامتی

مسعود کرامتی که سابقه بازی در سریال‌ها و فیلم‌هایی همچون بیگناهان، ضدگلوله، سفر به چزابه و پناهنده را دارد، این روزها مشغول بازی در سریال نوروزی «سر به راه» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی است. او در این سریال نقش یحیی، مسئول خانه یاس را بازی می‌کند که وظیفه این موسسه نگهداری کودکان بی‌سرپرست است.
کد خبر: ۷۶۶۰۸۷

به گزارش جام‌جم، مسعود کرامتی در این سریال دو دختر به نام‌های ریحانه و رعنا دارد که نقش‌های آنها را به ترتیب الناز حبیبی و شقایق دهقان بازی می‌کنند. الناز حبیبی در سریال دردسرهای عظیم نقش بهار را بازی می‌کرد که نامزد لطیف (جواد عزتی) بود. او این روزها در سریال سر به راه نقش ریحانه را بازی می‌کند که عزیز پدرش است و همه جا همراه اوست. نقش خواهر او را هم شقایق دهقان بازی می‌کند. آنها مادر ندارند، اما پدر سعی می‌کند جای خالی مادر را برایشان پر کند.

شقایق دهقان پیش از این در سریال «دردسرهای یک زن خانه‌دار» نقش اصلی را بازی می‌کرد. این سریال را مسعود کرامتی کارگردانی می‌کرد، اما تولید این سریال بنا به دلایلی متوقف شد.

این روزها گروه سازنده سریال سر به راه در ولنجک و خانه یحیی و خانه یاس مشغول تصویربرداری هستند. در خانه یاس بازیگران دیگری هم حضور دارند که می‌توان به حمید داماد یحیی (بیژن بنفشه‌خواه) اشاره کرد.

قصه سریال سر به راه درباره جوان سر به هوایی است که به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محکومیت خود در یک مؤسسه خدمات اجتماعی می‌شود و این موسسه جایی نیست جز خانه یاس. نقش این جوان را که به مرور زمان و پیش آمدن اتفاقاتی، تغییر رویه می‌دهد، سیاوش خیرابی بازی می‌کند که نامش در این سریال شهاب است. این موسسه نگهبانی هم با نام عظمت دارد که نقش او را ارژنگ امیرفضلی بازی می‌کند.

از آنجا که زمان پخش سریال «سر به ‌راه» با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده، مهدی محمدنژادیان، نویسنده این سریال تلاش دارد تا فیلمنامه 15 قسمتی این سریال را طوری بنویسد که مناسب نوروز و دهه فاطمیه باشد. رویکرد این سریال اجتماعی است و بنا به گفته تهیه‌کننده، قرار است این بار از زاویه‌ای جدید و نو به مسائل خانوادگی نگاه شود که دغدغه مردم است.

کارگردانی این سریال را سعید سلطانی به عهده دارد که آخرین اثرش در تلویزیون سری دوم سریال «ستایش» بود. او سال‌ها پیش هم سریال مامور بدرقه را برای ماه رمضان شبکه تهران ساخت که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و امسال تصمیم گرفت با ساخت سریال نوروزی شبکه سه، کارگردانی سریال‌های مناسبتی را بار دیگر تجربه کند. از دیگر سریال‌های موفق سلطانی می‌توان به سریال‌های «پس از باران»، «خانه‌ای در تاریکی» و «سال‌های برف و بنفشه» اشاره کرد.

ایرج محمدی که سال گذشته سریال «روزهای خوب به در» را با مشارکت مهران مهام برای نوروز شبکه سه تهیه کرد، امسال به صورت مستقل سریال «سر به ‌راه» را تهیه می‌کند. او معتقد است ساخت سریال‌های مناسبتی برای نوروز و ماه رمضان فرصت خوبی است که با ساخت یک اثر مناسب بتوان اوقات فراغت بینندگان را پر کرد.

مهران مهام و ایرج محمدی سال‌هاست به صورت مشترک سریال تولید می‌کنند و اکنون که این دو تهیه‌کننده از یکدیگر جدا شده‌اند، باید دید سریال‌هایی که به صورت مستقل تهیه می‌کنند آیا موفقیت گذشته را دارد یا خیر؟

در سریال سر به راه محسن کیایی که در سریال «پرده‌نشین» نقش براتعلی را بازی می‌کرد، نقش منصور (پسر خواهر یحیی)، شهین تسلیمی نقش عمه (مادر منصور)، افسانه چهره‌آزاد نقش زینت خاله رعنا و ریحانه را بازی می‌کنند. برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری محمد افسری، صدابردار وحید سلطانی، مدیر تولید اصلان مرتضایی، دستیار اول کارگردان عادل سلطانی، طراح صحنه و لباس قاسم ترکاشوند، طراح گریم زهره سیه‌پوش، تدوین حسین غضنفری و آهنگساز حمید صدری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها