تظاهرات پاکستانی‌ها در واکنش به حمله تروریستی علیه شیعیان

پس از حمله تروریستی در حسینیه «کربلای معلی» در منطقه «شکارپور» شهر کراچی که به کشته شدن 61 نفر از نمازگزاران منجر شد، دیروز تظاهرات اعتراض‌آمیزی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۵۶۱۰

به گزارش تسنیم، گروه تروریستی جندالله که پیش از این از گروه تروریستی داعش اعلام حمایت کرده بود، حمله به حسینیه کربلای معلی در منطقه «لکی در» واقع در شهرستان شکارپور ایالت سند پاکستان را به عهده گرفته است. شکارپور در فاصله ۵٠٠ کیلومتری کراچی، مرکز ایالت سند واقع است.

گزارش‌ها از مجروح شدن نزدیک به 50 نفر در این انفجار حکایت دارد و رسانه‌های محلی اعلام کردند که این انفجار باعث فروریختن سقف مسجد و گرفتار شدن شمار زیادی از نمازگزاران در میان آوار شد. مراسم خاکسپاری جانباختگان این اقدام تروریستی دیروز برگزار شد.

در همین حال سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان حمله تروریستی علیه نمازگزاران شیعه در شهر شکارپور در ایالت سند پاکستان را محکوم کرد.

مرضیه افخم ضمن ابراز تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این واقعه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی علیه مردم بیگناه از هر قوم و مذهبی در پاکستان را محکوم می‌کند و آن را مغایر با آموزه‌های دین مبین اسلام و ارزش‌های انسانی می‌داند.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با افراط‌گرایی و تحرکات تروریستی، بر همکاری و همبستگی کشورهای منطقه در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم و حفظ وحدت در میان مسلمانان جهان در مقابل اقدامات تفرقه‌افکنانه دشمنان امت اسلام تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها