نوبت عصر مدارس و دانشگاه های اهواز تعطیل شد

هوای اهواز همچنان در شرایط اضطرار

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست با بیان اینکه آلاینده ها در شهرستان اهواز همچنان رو به افزایش است، گفت: میزان ریزگردها در این شهرشتان بالای «250 ppm» است و هوای اهواز در شرایط اضطرار قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۵۴۹۸
هوای اهواز همچنان در شرایط اضطرار

مسعود زندی افزود: در حال حاضر میزان غلظت آلاینده ها نسبت به روز پنجشنبه گذشته که به حدود 10 هزار میکرو گرم بر متر مکعب رسیده بود و هوای این شهر را بحرانی کرده بود بهبود یافته و در شرایط بسیار ناسالم یا اضطرار است.

به گفته وی، البته روند آلاینده ها افزایش است و با اینکه روز گذشته در ساعاتی وضعیت هوای این شهر سالم شده مجددا به شرایط بسیار ناسالم رسیده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست با بیان اینکه آلودگی حال حاضر هوای اهواز ناشی از ریزگردها با منشأ داخلی است، اظهار داشت: این آلودگی با آلودگی هوای سال گذشته اهواز که ناشی از گازهای آلاینده بود و منجر به شیوع بیماری های تنفسی در این شهر شد کاملا متفاوت است.

زندی افزود: حتی پیش از این افزایش گرد و غبار در شهر اهواز ناشی از هجوم ریزگردهای عربی از کشور عراق بود اما منشاء آلاینده ها امسال کانون های داخلی است.

وی گفت: کاهش بسیار شدید نزولات آسمانی در خوزستان امسال نسبت به سال های گذشته و حتی سال 92 موجب بروز این مشکل شده است.

سرپرست مرکز هوا و اقلیم سازمان محیط زیست با بیان اینکه این میزان آلاینده ها برای سلامت مردم جدا مضر و خطرناک است، افزود: اما متأسفانه با اینکه وظایف تمام دستگاه​ها در مهار و شناسایی کانون های ایجاد ریزگردهای داخلی مشخص است اما اعتبار مورد نیاز برای اجرای این اقدامات تخصیص نیافته است.

زندی افزود: این در حالی است که از سال 88 حدو 200 هزار هکتار از کانون های داخلی ریزگرد در اهواز شناسایی و برای آن اعتبار مورد نیاز پیش بینی شد اما تا کنون به دلیل اختصاص نیافتن این اعتبارات تنها حدود 8 هزار هکتار از این کانون ها تثبیت شده است.

نوبت عصر مدارس و دانشگاه های اهواز تعطیل شد

شرایط آلودگی هوا در اهواز مسئولان محلی را برآن داشت تا با توجه به سلامت دانش آموزان و دانشجویان، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نوبت عصر شهرستان های اهواز هم تعطیل شود.

این در حالی است که صبح امروز هم مدارس اهواز، دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، ماهشهر، گتوند، سوسنگرد، هندیجان، حمیدیه، کارون، باوی و هویزه تعطیل اعلام شده بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها