رییس اداره امور آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در پی ورود ذرات گرد و غبار به جو استان ؛ آلودگی هوای شهر کرمانشاه هم اکنون دو برابر حد استاندارد است.
کد خبر: ۷۹۸۰۱۸
هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت

سعید دزفولی نژاد گفت: از ساعت 12 شب گذشته تا هشت صبح امروز میزان گرد وغبار هوای کرمانشاه به 277 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده است که بیانگر وضعیت هشدار می باشد.

وی افزود: وضع هوای کرمانشاه طی 24 ساعت گذشته (12 شب سه شنبه تا 12 شب چهارشنبه) نیز 133 میکروگرم بر متر مکعب هوا بود که بیانگر وضعیت سالم است.

دزفولی نژاد خاطرنشان کرد: پیک آلودگی هوای شهر کرمانشاه در ساعت هفت تا هشت صبح امروز اتفاق افتاد که میزان آلودگی هوا به 358 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید.

رییس اداره امور آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: هم اکنون وضع هوای شهرستان های غربی استان آلوده تر از سایر نقاط کرمانشاه است.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سرپل ذهاب فعال و می توان به طور دقیق و لحظه ای آلودگی شهرهای مناطق غربی استان اندازه گیری شود.

دزفولی در پایان به مردم توصیه کرد از تردد غیرضروری در فضای باز پرهیز کرده و یا حتما از ماسک های مخصوص استفاده نمایند.

از ابتدای سال جاری تاکنون هوای کرمانشاه بیش از 10 روز در شرایط هشدار قرار داشته است.

سال 93 شهر کرمانشاه در مجموع 24 روز هوای غیراستاندارد داشت که 22 روز آن در وضع هشدار، یک روز در وضعیت بحران و یک روز هم در وضع اضطرار قرار داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها