معاون سنجش دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

رشد ۵۶ درصدی داوطلبان آزمون دکتری آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد داوطلبان این دوره آزمون دکتری این دانشگاه، ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما ظرفیت همانند سال گذشته خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۵۰۷۹
رشد ۵۶ درصدی داوطلبان آزمون دکتری آزاد

دکتر مجتبی علوی فاضل گفت: آزمون دکتری سال ۹۴ امروز ۱۰ بهمن ماه ۹۳ برگزار شد و تعداد ۱۱۱ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته با ۴۰ هزار نفر بیشتر مواجه بود. سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده بودند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش همانند سال گذشته ۱۲ هزار نفر خواهد بود البته این ظرفیت قطعی نیست چرا که اگر رشته هایی جدیدی در دانشگاه آزاد به تصویب برسند ممکن است ظرفیت تغییر کند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ۶۳ درصد داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد را مردان و ۳۷ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند.

علوی فاضل افزود: مسن ترین داوطلب این کنکور یک فرد ۸۰ ساله و جوان ترین نیز یک فرد ۲۱ ساله بوده است که رکوددار این آزمون بوده اند.

وی اظهار داشت: نتیجه اولیه برای دعوت به مصاحبه نیمه اول خردادماه ۹۴ و پس از انجام مصاحبه و بررسی سوابق علمی و با اعمال ۷۵ درصد آزمون کتبی و ۲۵ درصد آزمون شفاهی، نتیجه نهایی در شهریورماه ۹۴ اعلام می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها