به دنبال طرح ادعایی از سوی معاون اول محمود احمدی‌نژاد درباره پرداخت پول به 170 نماینده مجلس هشتم، برخی از نمایندگان که در پی جمع‌آوری امضا برای اعلام اسامی نامزدهای انتخابات مجلس که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، بودند تصمیم به مسکوت گذاشتن آن گرفتند.
کد خبر: ۷۶۴۸۸۵
نامه نمایندگان مسکوت ماند

پیرموذن، نماینده اردبیل در این‌باره به ایرنا گفت:‌ برخی نمایندگان گفتند که در موضوع اختلاس بیشتر تخلفات دولت قبل مطرح است و طرح این مسائل افکار عمومی را متوجه مجلس کنونی می‌کند، چون این موضوع مربوط به مجلس هشتم است، نیازی نیست نمایندگان مجلس نهم پیگیر آن باشند.

جیسون رضاییان بزودی محاکمه می‌شود

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری کل استان تهران درباره پرونده خبرنگار بازداشتی روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گفت: بعد از قطعیت و اتمام دادرسی پرونده جیسون رضاییان، نتیجه اعلام و وی بزودی محاکمه می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل(ره) اظهار کرد: جیسون رضاییان با خانواده‌اش تماس دارد و ملاقات‌ها انجام می‌شود.

واکنش‌ها به قرائت جوابیه مهدی هاشمی

جوابیه مهدی هاشمی به نطق نهم دی حمید رسایی دیروز در صحن علنی مجلس قرائت شد. به گزارش ایرنا، در این جوابیه آمده است: آقای رسایی در حالی درخصوص پرونده اینجانب اظهارنظر می‌کند که قاعدتا نباید به تمامی مستندات، دفاعیات و مفاد پرونده که تقدیم دادگاه شده، دسترسی داشته باشند، لذا این‌گونه اظهارنظر بی‌انصافی و مخالف عدالت است.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: به استناد فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در خطبه نماز جمعه بیست و نهم خرداد 88 هرکس هر ادعایی کرد، باید در مجرای قانونی خودش اثبات شود و قبل از اثبات نمی‌شود اینها را رسانه‌ای کرد.به گزارش ایرنا، پس از قرائت این جوابیه حمید رسایی با فریادهایی از قرائت این جوابیه انتقاد کرد و با نسبت دادن دوباره اتهاماتی به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مدعی شد که اگر این جوابیه متعلق به فرزند یک کشاورز بود، اجازه پیدا نمی‌کرد از تریبون مجلس قرائت شود.

پاسخ نوبخت به بسیج دانشگاه علامه

در پی نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه خطاب به محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت درخصوص پیاده‌روی ظریف و وزیر خارجه آمریکا، سخنگوی دولت به این دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش فارس، در بخشی از پاسخ این مقام دولتی آمده است: در مورد این که چون بخشی از مذاکره وزیر امور خارجه ایران و امریکا به جای نشستن، در حال قدم زدن انجام شد، پس «موجبات سرافکندگی و شرمساری اقشار آگاه جامعه فراهم شد»، به این داوری معتقد نیستم. به نظر می‌رسد حداقل با استادان محترم دانشگاه محل تحصیل خود صحبت نمایید. چنانچه اکثریت آنها اظهار داشتند که مذاکره در حال نشستن بلامانع است، ولی در حال قدم‌زدن آن طور که شما در نامه نوشته‌اید «اقدام ننگین»، قطعا اینجانب باید در دفاع از فرزندان غیور ملت بزرگ و حق شناس ایران یعنی هیات مذاکره‌کننده ایرانی که رهبر معظم انقلاب در دیدار مجمع عالی بسیج مستضعفین در تاریخ 6 آذر 1393 مجددا آنها را تحسین می‌نمایند، تامل نمایم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۰
شفاف سازی اشكال ندارد بگذارید اسامی اعلام گردد تا مردم هم انان را بشناسند

نیازمندی ها