یک هفته پس از انتشار تصاویر پیاده‌روی وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو و درحالی که چندی پیش محمدجواد ظریف به تشریح چرایی این پیاده‌روی پرداخت، حاشیه‌ها در این زمینه ادامه دارد. در همین زمینه سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دانا از این پیاده‌روی دیپلماتیک انتقاد کرده است.
کد خبر: ۷۶۲۳۰۴
ادامه حاشیه‌های یک پیاده‌روی

از سوی دیگر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در حاشیه نشست هیات وزیران، انتقادات به این موضوع را بی‌مورد دانست.

با وجود این کریمی قدوسی، نماینده مشهد در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر فراخوانی ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس برای توضیح درباره این پیاده‌روی و سفر به فرانسه، گفته است که پرسش از وزیر خارجه یکشنبه هفته آینده با امضای بالایی تقدیم هیأت رییسه مجلس می‌شود.

ربیعی: انجمنی نمی‌خواهم که 2 روزه تعطیل شود

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران یادآور شد: من موسس و رییس اولین مجمع این انجمن بودم و روزی که وزیر شدم آقای علوی و جنتی را دعوت کردم و گفتم که باید این انجمن احیا شود، اما نمی‌خواهم انجمنی روی کار بیاید و دو روز بعد تعطیل شود. شاید برخی این‌گونه بخواهند، اما من این‌طور نمی‌خواهم.

وی با بیان این‌که می‌خواهم این انجمن پایدار باشد، یادآور شد: اما باید مبانی حقوقی را در نظر گرفت اما این اطمینان را به دوستان می‌دهم که این کار دنبال شده و نتیجه را می‌گیریم. به گزارش فارس، ربیعی در پاسخ به پرسش دیگری، به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشکل ما در تامین اجتماعی این بود که آنجا سیاست‌زده شده بود و ما با حرفه‌ای‌گری خواستیم تامین اجتماعی به رسالت اصلی خود بیاید.

سوزاندن هزاران جلد کتاب از سوی داعش

گروه تروریستی داعش هزاران جلد کتاب ارزشمند در حوزه ادبیات، علم و دین را در عراق به آتش کشید.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از پایگاه خبری ایلاف، گروه تروریستی داعش کتاب‌های مختلفی را از کتابخانه‌های شهر موصل (استان نینوا) و منطقه مقدادیه (استان دیاله) جمع‌آوری کرد و در برابر چشم مردم به آتش کشید.

همزمان منبعی محلی در استان دیاله تاکید کرد داعشی‌ها در بازرسی از منازل شهروندان در منطقه مقدادیه بیش از هزار عنوان کتاب ادبی، شعر، علمی و دینی را جمع‌آوری کردند و در منطقه زور در شمال مقدادیه به آتش کشیدند. این گروه تروریستی تکفیری در توجیه این کار اعلام کرد: این کتاب‌ها حاوی مطالبی است که برخلاف اعتقادات ماست، در نتیجه درباره نگهداری چنین کتاب‌هایی هشدار می دهیم.

واکنش آمریکا به تعاملات دفاعی ایران و روسیه

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور همان‌گونه که پیشتر نیز اعلام کرده است به تحویل سیستم‌های اس- ۳۰۰ به ایران اعتراض خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت: «آمریکا گزارش‌های خبری درباره دیدارهای مقامات دولت ایران و روسیه برای گفت‌وگو درباره همکاری‌های نظامی و توافقات احتمالی را مشاهده کرده و اکنون در حال بررسی این گزارش‌هاست.»

جلسه فوق‌العاده نمایندگان انصارالله با رییس‌ جمهور یمن

منابع رسانه‌ای از عقب‌نشینی و موافقت رییس‌جمهور یمن با شروط جنبش انصارالله طی جلسه فوق‌العاده‌ای که با نمایندگان این جنبش برگزار شده بود، خبر دادند.

به گزارش فارس، عبدالربه منصور هادی، رییس‌جمهور یمن یک روز پس از درگیری‌های مسلحانه اطراف کاخ ریاست جمهوری، با شروط جنبش انصارالله موافقت کرده است.

جنبش انصارالله یمن پیش از این اعلام کرده بود که رئیس‌جمهور یمن عامل درگیری‌ها و نابسامانی‌های کشور است، زیرا او به توافق «صلح و شراکت» عمل نمی‌کند.

سه‌شنبه‌شب رهبر جنبش انصارالله در سخنان زنده تلویزیونی، چهار موضوع را از دولت و رییس‌جمهور مطالبه کرد که عبارتند از «اصلاح وضع هیات ملی طبق قانون اساسی جدید، اصلاح اشکالات وارده در ضمیمه قانون اساسی، اجرای توافق‌نامه «صلح و مشارکت» و حل وضع امنیتی مخصوصا اوضاع مأرب» که گفته می‌شود رییس‌جمهور یمن دیشب در جلسه خود با نماینده‌های جنبش انصارالله، این شروط را پذیرفته است.

«ترزا می»، مانع جدید بازگشایی سفارت انگلیس

درحالی که با وجود تلاش‌های ایران و انگلیس، سفارتخانه‌های دو کشور هنوز در تهران و لندن بازگشایی نشده، محمدجواد ظریف دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال جاری احتمال بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس وجود دارد، اظهار کرد: ما تصمیمی برای برقراری مجدد روابط میان دو کشور گرفته‌ایم و بازگشایی سفارتخانه‌ها جدا از مسائل سیاسی نیازمند یک روند فنی، اداری و تفاهم‌هایی است. ما آمادگی داریم با سفارت انگلیس در تهران مثل دیگر سفارتخانه‌ها رفتار کنیم و توقع داریم انگلیس هم با سفارت ما مثل دیگر سفارتخانه‌ها برخورد کند.

این اظهارنظر وزیر خارجه درحالی است که روزنامه تایمز دیروز به مانعی تازه در مسیر بازگشایی سفارت انگلیس در تهران اشاره کرده و نوشته است: «ترزا می» وزیر کشور انگلیس از سوی وزارت خارجه این کشور متهم شده که به‌دلیل دیدگاه‌های سرسختانه‌اش در ارتباط با مهاجران، طرح‌های مربوط به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را به مخاطره انداخته است.

ایرنا به نقل از این روزنامه گزارش داده است که وزیر کشور انگلیس از بازگشایی بخش خدمات ویزای سفارت انگلیس در تهران که خواسته کلیدی ایران است، امتناع کرده و گفته است تا زمانی که 4000 ایرانی (که فاقد ویزای اقامت هستند) به کشورشان بازگردانده نشوند، اقدامی دراین زمینه صورت نخواهد گرفت.

این 4000 ایرانی شامل افراد جویای پناهندگی و کسانی هستند که ویزای آنها در سال‌های اخیر خاتمه یافته است و تهران نیز از بازگرداندن این افراد امتناع می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها