مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: 7 درصد هزینه بانک‌های کشور صرف بخش فناوری اطلاعات (آی.تی) می‌شود که مدیران ارشد بانک‌ها باید به این موضوع توجه کنند.
کد خبر: ۷۶۴۳۴۹

به گزارش ایرنا، سید ابوطالب نجفی در دومین روز از چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با اشاره به نقش بانکداری دیجیتال و شرکت‌ها در بانک‌ها، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال، ماه پرکار شبکه بانکی آغاز شده و تعداد تراکنش‌ها در حال افزایش است.

وی، یکی از اقدامات بزرگ شرکت خدمات انفورماتیک را اجرای طرح چکاوک عنوان و اظهار کرد: توانستیم سی‌ام دی‌ماه حدود 500 هزار چک را در این حوزه مدیریت کنیم.

وی افزود: سال گذشته حدود ده میلیارد تراکنش در شبکه شتاب و حدود 9 میلیارد و 700 تراکنش در شاپرک انجام شد و این در حالی است که در 9 ماهه امسال ده میلیارد تراکنش در شبکه شتاب و به همین میزان در شاپرک انجام شده و امیدواریم تا پایان سال این آمار به حدود 14 میلیارد در هر کدام برسد.

وی با بیان این‌که جامعه به شبکه بانکی اعتماد دارد، افزود: اگر به هر دلیل این اعتماد سلب شود و جامعه به شبکه بانکی هجوم آورد، ظرفیت شبکه بانکی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

نجفی با بیان این‌که فیس‌بوک، سرویس واتس‌آپ را 19 میلیارد دلار خریده است، گفت: هیات مدیره فیس‌بوک این شجاعت را داشت که داده‌های حدود 700 میلیون مشترک را خریداری کند و حال این پرسش مطرح است که آیا در هیات مدیره بانک‌های کشور کسی حاضر است برای دانش یک ریال هزینه کند که البته امیدواریم این نگرش در مدیران به وجود آید.

وی با بیان این‌که یک درصد جمعیت جهان 50 درصد دارایی‌های دنیا را در اختیار دارند؛ افزود: اگر بتوانیم نقش شبکه بانکی را در رابطه با این موضوع پیدا کنیم، می‌تواند کمک زیادی به ما کند. نجفی با تاکید بر این‌که بانکی‌ها باید روند فناوری را دنبال کنند و در غیر این صورت سهم بازار خود را از دست می‌دهند؛ اظهار کرد: بانکداری دیجیتال بسیار فراتر از آی.تی در بانک است چرا که فرآیندهای بانک‌ها کاملا سنتی است و ضرورت اصلاح این فرآیندها احساس می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها