واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از امروز کلید می‌خورد

رئیس اداره ایمن‌سازی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در نیمه‌جنوبی کشور در دو نوبت خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۶۳۷

به گزارش مهر، محسن زهرایی توضیح داد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور، عملیات ایمن‌سازی کودکان با واکسن در نیمه‌جنوبی کشور و در دو نوبت در روزهای چهارم تا هفتم بهمن و سوم تا ششم اسفند اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این برنامه واکسیناسیون در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش‌های بزرگی از استان کرمان و خراسان‌جنوبی به صورت خانه به خانه اجرا می‌شود و تیم‌های بهداشتی با اطلاع‌رسانی قبلی به در منازل مراجعه می‌کنند. به گفته زهرایی، در این واکسیناسیون به کودکان زیرپنج سال واکسن فلج اطفال خورانده می‌شود.

رئیس اداره ایمن‌سازی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ابراز کرد: در دیگر استان‌های جنوبی کشور نیز همزمان این عملیات در مناطق روستایی دور از دسترس و دیگر مناطق که احتمال بروز مجدد بیماری فلج اطفال ارزیابی می‌شود نیز انجام می‌شود. زهرایی ادامه داد: برآورد شده است که در هر نوبت واکسیناسیون نزدیک به ۸۳۰ هزار کودک زیر‌پنج سال واکسینه شوند. وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی، در فصل بهار نیز نسبت به واکسیناسیون دیگر استان‌های نیمه‌شمالی کشور اقدام می‌شود و حدود ۲۰۰ هزار کودک زیر پنج سال را پوشش خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها