یحیی بونو فیلسوف مسلمان فرانسوی و دکتر فاروق صفی‌زاده از علمای اهل سنت جمعه، ۳ بهمن در برنامه «کوی محبت» از واکنش‌های جهانی به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) می‌گویند.
کد خبر: ۷۶۲۵۲۶
واکنش فیلسوف فرانسوی به هتک حرمت رسول اکرم(ص)

سیدمصطفی موسوی مجری و تهیه کننده «کوی محبت» د گفت: این برنامه روز جمعه با حضور یحیی بونو، فیلسوف مسلمان فرانسوی و فاروق صفی‌زاده از علمای اهل تسنن موضوع اهانت نشریه فکاهی شارلی ابدو به رسول اکرم (ص) و واکنش هی جهانی نسبت به این اقدام موهن را بررسی می‌کند.

وی افزود: کریستیان بونو، یحیی علوی یا یحیی بونو پس از مطالعه آثار رنه گنون فیلسوف مسلمان فرانسوی تحت تأثیر قرار گرفت و در سال 1979 مسلمان شد.

به گفته موسوی بونو پس از آن در رشته زبان و ادبیات عرب و اسلام‌شناسی به تحصیل پرداخت و آنجا بود که در دانشگاه با آثار هانری کربن که عرفان شیعی را به غرب شناسانده بود آشنا شد. وی در سال 1995 از رساله دکتری خود تحت عنوان الهیات در آثار فلسفی و عرفانی امام خمینی در دانشگاه سوربون دفاع کرد که در سال 1999 به عنوان پژوهش سال برگزیده شد.

وی تصریح کرد: این فیلسوف مسلمان از سال 1991 برای تدوین رساله خود به ایران آمد و مدت هفت سال از جلسات سید جلال الدین آشتیانی در مشهد، در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی استفاده برد.

این تهیه کننده گفت: از آثار و تالیفات این پژوهشگر می‌توان به تصوف و عرفان اسلامی و همچنین امام خمینی عارف ناشناخته قرن بیستم به زبان فرانسه اشاره کرد.

موسوی گفت: بخش‌های دیگری از برنامه «کوی محبت» جمعه به خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات اختصاص داده شده است.

دفتر نشریه موهن فرانسوی شارلی ابدو چندی پیش پس از اقدام به انتشار تصاویر و کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص)، مورد حمله قرار گرفت و در جریان این حمله 12 نفر کشته شدند.

این نشریه هتاک اما به این اقدام خود بسنده نکرد و پس از وقوع این حمله و درگیری‌های پس از آن، بار دیگر اقدام به بازنشر کاریکاتور اهانت آمیز خود علیه پیامبر اسلام (ص) در 5 میلیون نسخه کرد که این اقدام اعتراضات شدید مسلمان در سراسر جهان را به دنبال داشت.

برنامه «کوی محبت» کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست، این برنامه جمعه از ساعت 19 و 45 دقیقه روی آنتن شبکه دو می‌رود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها