دادگاه فدرال مالزی با رد امکان درخواست تجدیدنظر در مورد حکم پیشین این دادگاه برای ممنوعیت استفاده از کلمه «الله» به کارزار قانونی شش ساله دولت و کلیسای کاتولیک مالزی پایان داد.
کد خبر: ۷۶۲۳۵۳
استفاده از نام «الله» برای مسیحیان مالزی ممنوع شد

رسانه های محلی مالزی روز پنجشنبه اعلام کردند کلیسای کاتولیک این کشور روز گذشته همه راهکارهای قانونی به منظور لغو ممنوعیت استفاده از کلمه «الله» در نسخه مالایی زبان هفته نامه هرالد را از دست داد.

دادگاه فدرال مالزی درخواست بازنگری در خصوص تصمیم اولیه این دادگاه که امکان تجدیدنظر را نیز ممنوع دانسته بود، رد کرد.

حکم پیشین دادگاه مالزی استفاده از کلمه «الله» را مختص مسلمانان این کشور دانسته بود و تاکید داشت که مسیحیان در نشریه هرالد نباید از این واژه استفاده کنند.

لاورنس اندرو، دبیر هفته نامه «هرالد» که دیگر امکان استفاده از کلمه «الله» در هفته نامه خود را از دست داده است، در واکنش به این تصمیم دادگاه گفت که این پایان راه نیست.

وی گفت: اکنون چه می توانیم بکنیم؟ دستان ما بسته است. ما در این شرایط زندگی می کنیم و دعا می کنیم و امیدواریم که راهی پیدا شود.

هفته نامه هرالد که به چهار زبان مالایی، تامیل، چینی و انگلیسی در 14 هزار نسخه منتشر می شود متعلق به مسیحیان مالزی است.

وزارت کشور مالزی از سال 2007 از هفته نامه هرالد خواسته بود در مطالب خود از کلمه «الله» استفاده نکند، اما یک دادگاه ایالتی این کشور در ابتدا این خواسته را مخالف قانون دانست.

سپس در اکتبر سال 2013 دادگاه تجدیدنظر با رد نظر دادگاه ایالتی، خواستار استفاده نشدن از کلمه «الله» توسط این هفته نامه شد.

مسیحیان مالایی زبان مالزی برای مدت های طولانی از کلمه «الله» به جای معادل انگلیسی آن (GOD) استفاه می کردند، اما مقامات مالزی بر این باورند که این موضوع می تواند ایمان مسلمانان را به خطر بیندازد و صلح در مالزی را نیز از بین ببرد.

زینول ریجال ابوبکر، رییس انجمن وکلای مسلمان مالزی معتقد است مسلمانان از این که مسیحیان از واژه الله برای اشاره به خدا استفاده کنند، خوشحال نیستند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها