سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ مجلس گفت: در جلسه چهارشنبه این کمیسیون مصوب شد که دولت اجازه دارد اسناد خزانه اسلامی ‌با سررسید یک تا سه سال را تا سقف 50 هزار میلیارد تومان منتشر کند.
کد خبر: ۷۶۲۲۴۱

این اوراق احتمالا برای پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران بخش هایی چون راهسازی، آب و نیروگاه منتشر می‌شود.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه برای اجرایی شدن باید به تصویب مجلس برسد.

به گزارش تسنیم، محمدمهدی مفتح افزود: در جلسه کمیسیون همچنین مقرر شد که 500 میلیارد تومان از درآمد واگذاری‌ها، برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شود، چراکه این موضوع به توانمندی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید منتهی شده و یکی از اقدامات حائز اهمیت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین تا سقف 7000 میلیارد تومان از بدهی شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی که ناشی از تکالیف قانونی آنها باشد، با پیشنهاد وزارت اقتصاد و تصویب هیات دولت به بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل می‌شود. مفتح افزود: این موضوع به معنی آن است که از یک‌سو بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش خواهد یافت، اما از سوی دیگر سرمایه دولت در شرکت بدهکار افزایش می‌یابد.وی تصریح کرد: از دیگر مصوبات جلسه اخیرمی‌توان به تخصیص 35 میلیارد دلار فاینانس برای توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و تحقق رشد اقتصادی اشاره کرد. با این حال،‌ مجوزهای فاینانس محقق نشده سال‌های گذشته نیز همچنان پابرجا خواهد ماند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 با اشاره به تبصره 2 بند هـ ماده 84 قانون، بیان کرد: براساس این تبصره به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود که منابع خود را علاوه بر بانک مرکزی، در بانک‌های مورد تائید خارج از کشور نیز نگهداری کند.

مفتح گفت: پیش از این مقرر بود حساب‌های صندوق توسعه ملی تنها نزد بانک مرکزی باشد، اما با تصویب این مصوبه، می‌توان منابع صندوق توسعه ملی را در بانک‌های مورد تائید بانک مرکزی در خارج از کشور هم سپرده‌گذاری کرد.

وی با اشاره به این‌که بحث دیگر مطرح شده در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مربوط به اوراق مشارکت و صکوک بود، ادامه داد: در تبصره 6 اجازه داده شد شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، دفاع، ارتباطات، صنعت و جهاد کشاورزی، با رعایت قانون تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 افزود: شهرداری‌های کشور و شرکت‌های تابعه نیز حق انتشار 70 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت وصکوک با تضمین خود را خواهند داشت.

مفتح تصریح کرد: همچنین سود حاصل از اوراق مشارکت مشمول معافیت‌های مالیاتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها