گزارش اولیه‌ حادثه هواپیمای ایرآسیا منتشر نمی‌شود

یکی از مقامات ارشد ایمنی حمل و نقل اندونزی گفت: گزارش اولیه 30 روزه از جزئیات بررسی حادثه سقوط هواپیمای شرکت ایرآسیای مالزی برای عموم منتشر نمی‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۲۰۵
گزارش اولیه‌ حادثه هواپیمای ایرآسیا منتشر نمی‌شود

این مقام ارشد ایمنی حمل و نقل اندونزی با بیان این‌که نتایج بررسی‌های اولیه برای عموم منتشر نمی‌شود، اظهار کرد: کارشناسان در حال تحلیل اطلاعات موجود در جعبه سیاه هواپیما هستند تا علت سقوط هواپیمای ایرباس ای 320-200 به طور دقیق مشخص شود.

هواپیمای ایرباس ای 320-200 با 162 سرنشین و تنها زمانی که نیمی‌از دو ساعت پرواز خود را طی کرده بود از رادار خارج شد و سقوط کرد. هیچ یک از سرنشینان هواپیما از این حادثه جان سالم به در نبردند.

ایگناسیوس جونان، وزیر حمل و نقل اندونزی نیز در اظهاراتی گفت: اطلاعات به دست آمده از رادار نشان می‌دهد این هواپیما در آخرین دقایق پروازش، سریع‌تر از حد معمول اوج گرفته بود. همچنین کارشناسان تاکنون شواهدی از احتمال تروریستی بودن این حادثه گزارش نکرده‌اند.

کارشناسان اظهار کردند گزارش اولیه تا اوایل هفته آینده به سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) ارائه می‌شود. طبق قوانین ایکائو گزارش اولیه باید طی 30 روز از زمان وقوع حادثه ثبت شود.

تاتانگ کورنیادی، رئیس کمیته ملی ایمنی حمل و نقل اندونزی در این باره گفت: یک ماه پس از وقوع حادثه گزارش اولیه و بدون اظهارنظر و تحلیلی آماده می‌شود. این گزارش برای عموم مردم نیست و تنها برای کشورهایی است که با این حادثه ارتباط داشته‌اند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها