jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۷۶۱۷۰۹   ۳۰ دی ۱۳۹۳  |  ۱۸:۰۰

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که باید سوخت را بر اساس پیمایش به کامیون‌ها بدهیم، گفت: از این پس کامیون‌هایی سوخت یارانه‌ای می‌گیرند که بارنامه داشته باشند.

از این پس کامیون‌ها براساس پیمایش، سوخت دریافت می‌کنند

به گزارش مهر، عباس آخوندی در نخستین همایش سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای افزود: اکنون که سوخت در ایران یارانه‌ای است، ما ۴۸۰ هزار دستگاه کامیون داریم که کارت سوخت دارند، اما حدود یکصد هزار کامیون از سازمان راهداری بارنامه‌ای دریافت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: بنابراین از پیمایش یکصد هزار دستگاه کامیون مطلع نیستیم در حالی که اینها از کارت سوخت استفاده می‌کنند، بنابراین باید مدیریت سوخت در کشور به صورت پیمایشی باشد نه برای کامیون.

آخوندی با بیان این‌که گزارش‌های مختلفی از ترافیک‌های ایستای داخل شهری داریم، گفت: بزرگراه ساخته شده اما در عمل ترافیک هیچ تفاوتی نکرده است.

وی افزود: گاهی ایستایی در بزرگراه‌های داخل تهران سرعت را به کمتر از هفت کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد، در واقع ساخت بزرگراه هیچ تاثیری بر سرعت خودروها نداشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در نگهداری راه‌ها بیش از ۴۰ درصد جاده‌ها در وضع بد و خیلی بد قرار دارند، تصریح کرد: قصد داریم در دوره جدید بودجه راهداری را خرج راه‌سازی نکنیم و برای اولین‌بار در سال ۹۳، ۵۰۰ میلیارد تومان برای راهداری پیش‌بینی شد گرچه ما به 7000 میلیارد تومان برای راهداری نیاز داریم.

وی با اشاره به این‌که سازمان راهداری و پلیس کمتر از ۵۰۰ دوربین دارند، گفت: ما توانستیم دوربین‌های سازمان راهداری و پلیس را به یکدیگر متصل کنیم که این موضوع اعمال قانون از سوی پلیس را به دو برابر افزایش داد.

آخوندی تصریح کرد: قصد داریم ۱۸۰۰ دوربین جدید را در راه‌های ایران نصب کنیم.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر