پلمپ باک کامیون‌ها دستکاری شد

تخلف ترک‌ها در تجارت با ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان جزئیات توافق ایران و ترکیه درباره عبور کامیون‌های دوطرف، از لغو همه عوارض دریافتی از کامیون‌های ترانزیتی از دوازدهم بهمن خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۵۰۰
لغو دریافت عوارض ترانزیتی از کامیون‌های ایران و ترکیه از ۱۲ بهمن

به گزارش تسنیم، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره گفت: در تفاهم صورت گرفته، موافقت شد از بیست و ششم دی‌ سال جاری ایران و ترکیه نسبت به لغو همه عوارض دریافتی متقابل از وسایل نقلیه دو کشور در خاک یکدیگر مشترک اقدام کنند. کامیون‌های ترک ورودی به ایران نیز با پرداخت مابه‌التفاوت سوخت به طرف ایرانی در مبادی ورودی کشور، نسبت به حمل و نقل دوجانبه اقدام و کامیون‌های ایرانی نیز با داشتن سوخت همراه بدون پرداخت وجهی به خاک ترکیه وارد شوند.

وی تصریح کرد: درخصوص وسایل نقلیه ترانزیتی نیز مقرر شد از دوازدهم بهمن سال جاری طرفین سوخت مصرفی خود را در خاک یکدیگر به همراه داشته و مخزن سوخت آنان پلمب و همه عوارض دریافتی از کامیون‌های ترانزیتی نیز از همان تاریخ به‌طور مشترک لغو شود.

وی ادامه داد: ‌از جمله توافق‌های دیگر با طرف ترکیه‌ای در این زمینه، موضوع مدت زمان ترانزیت کامیون‌های عبوری از ایران و رعایت نوبت خروج در مبادی ترکمنستان برای کامیون‌های ترک بود.

کشاورزیان اظهار کرد: با این توافقات انتظار می‌رود سهمیه ناوگان ایرانی در حمل و نقل جاده‌ای منطقه حفظ شود و ترانزیت کالا به روال عادی جریان یابد. همچنین میزان کرایه حمل کالاهای صادراتی و وارداتی به کشور که طی چند ماه اخیر بشدت افزایش یافته بود، به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها