متهم با شناسایی خانه‌های افراد مقیم خارج با جعل سند اقدام به کلاهبرداری می‌کرد

ناکامی جاعل حرفه‌ای در فروش خانه 30 میلیاردی

جاعل حرفه‌ای که با جعل مدارک قصد فروش خانه 30 میلیاردی ایرانی مقیم خارج از کشور را داشت، با تیزهوشی صاحب ملک در اجرای نقشه خود ناکام ماند.
کد خبر: ۷۶۱۴۳۶

به گزارش جام‌جم، اوایل شهریور امسال مردی با حضور در کلانتری 137 نصر به ماموران گفت: در خارج از کشور زندگی می‌کنم. چند روز قبل در تماس تلفنی یکی از اقوامم متوجه شدم چند مرد با حضور در مقابل خانه‌ام به همسایه گفته‌اند خانه مرا خریده‌اند و بزودی قصد فروش آن را دارند. با شنیدن این حرف‌ها موضوع را باور نکردم و خودم به تهران بازگشتم. زمانی که وارد خانه‌ام در خیابان فلامک شدم، دیدم افرادی به خانه‌ام در رفت و آمد هستند. یکی از آنها که حسن نام داشت خودش را به عنوان مالک معرفی کرد در حالی که من خانه‌ام را که 30 میلیارد تومان ارزش دارد به کسی نفروخته‌ام.

پس از این شکایت پرونده‌ای تشکیل شد و تحقیقات در این رابطه در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی تهران قرار گرفت. حسن که خود را مالک جدید خانه معرفی می‌کرد، در بازجویی‌ها گفت: من این خانه را به صورت وکالتی از مردی به نام مجتبی خریده‌ام و از این که مالک فرد دیگری بوده، خبری نداشتم.

این مرد در ادامه اظهاراتش گفته‌های متناقضی را بیان کرد تا این‌که پس از تحقیقات تکمیلی، لب به اعتراف گشود و گفت: این ملک را نخریدم و گفته‌های قبلی‌ام دروغ است. دوستم مجتبی با توجه به این که می‌دانست صاحب این ملک باارزش در خارج از کشور به سر می‌برد، تصمیم گرفت با سندسازی و به طور وکالتی این ملک را بفروشد.

بنابراین برای یافتن مشتری وارد عمل شد. او وکالت جعلی به نام من صادر کرد تا مرا به جای مالک اصلی جابزند. در برابر همدستی با مجتبی از او مبلغی گرفتم و قرار‌شد، مبلغی دیگر هم پس از فروش خانه به من بپردازد.

با ثبت این اظهارات مشخص شد مجتبی یک فرد سابقه‌دار بوده که در زمینه جعل و صدورچک‌های بلامحل فعالیت دارد. در حالی که تحقیقات پلیس برای دستگیری این متهم و همدستان احتمالی‌اش ادامه داشت، چندی پیش صاحب دفترخانه‌ای در منطقه بهارستان با پلیس تماس گرفت و گفت: دو مرد با حضور در دفترخانه قصد انتقال سند ملکی میلیاردی را داشتند که به آنها ظنین و پس از بررسی مدارکشان متوجه جعلی بودن آن شدم.

با این تماس ماموران به دفترخانه اعزام شده و پی بردند یکی از متهان فرار کرده، اما نفر دوم در دفترخانه حضور دارد. در این مرحله متهم جوان به نام امیر دستگیر شد.

او در بازجویی‌ها به پلیس گفت: قرار بود همراه یکی از دوستانم به نام مجتبی با جعل سند، ملکی را بفروشیم که من دستگیر شدم و همدستم گریخت.

با به دست آوردن این اطلاعات مخفیگاه‌های مجتبی، به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که سرنخ‌هایی از آخرین مخفیگاه وی در منطقه فشافویه به دست آمد و کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با گذشت پنج‌ماه از وقوع این حادثه، چند روز پیش متهم فراری را در آنجا دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیر زیادی اوراق شناسایی و مالکیت جعلی، ده‌ها مهر متعلق به دفاتر ثبت اسناد و همچنین مراکز قضایی و دولتی، سند مالکیت به صورت سفید (خام)، کارت ملی و شناسنامه جعلی و همچنین ابزار و ادوات استفاده شده برای جعل این اسناد و مدارک را کشف کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به جام‌جم گفت: تحقیقات اولیه از مجتبی و همدستانش نشان می‌داد آنها با شناسایی املاک ارزشمندی که صاحبان آن در مکان دیگری یا در خارج از کشور ساکن بودند، مدارک جعلی تهیه کرده و قصد فروش این املاک را داشته‌اند. برای این که مشخص شود، آیا متهمان به شیوه‌ای مشابه املاکی را فروخته‌اند یا نه، کارآگاهان تحقیقات ویژه‌ای را آغاز کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی افزود: از صاحبان دفترخانه‌ها و بنگاهداران می‌خواهیم، هنگام معامله یا ثبت اسناد ملکی دقت لازم را داشته باشند و در صورت جعلی بودن مدارکی که به آنها ارائه می‌شود، از انجام هرگونه معامله یا ثبت و انتقال مدارک آنها به نام افراد دیگر خودداری کنند و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها