سوءظن خیانت در وایبر جنایت آفرید

قتل نوعروس به خاطر چت کردن در وایبر

«مرتب گوشی موبایلش در دستش بود و با وایبر چت می‌کرد. دیگر نتوانستم این وضعیت را تحمل کنم و کنترلم را از دست دادم.» این بخشی از اعترافات تازه دامادی است که به‌گفته خودش در مدت ۶‌ماه زندگی ۳بار خانه را ترک کرد و قصد جدایی از همسرش را داشت.
کد خبر: ۷۶۱۱۲۵
قتل نوعروس به خاطر چت کردن در وایبر

رسیدگی به این پرونده شامگاه جمعه ۲۶دی‌ماه همزمان با پیدا شدن جسد زن جوانی در بیابان‌های پاکدشت آغاز شد. آن روز یکی از رهگذران با دیدن چمدان بزرگی در بیابان کنجکاو شد و به سراغ آن رفت و درش را باز کرد اما ناگهان با جسد زن جوانی روبه‌رو شد که داخل چمدان بود. مرد وحشتزده با پلیس تماس گرفت و طولی نکشید که با حضور کارآگاهان آگاهی پاکدشت در محل، تحقیقات برای کشف راز این جنایت شروع شد. دور گردن زن جوان طنابی پیچیده شده و آثار ضربات چاقو نیز روی بدنش دیده می‌شد. این در حالی بود که طبق گفته پزشک جنایی، حدود ۱۰تا ۱۲ساعت از مرگ او می‌گذشت.

ردپای یک مرد جوان

شکی وجود نداشت که جنایت در محلی دیگر رخ داده و سپس قاتل یا قاتلان با قرار دادن جسد در چمدان قصد ناپدید کردن آن را داشته‌اند. در چنین شرایطی کارآگاهان جنایی پاکدشت ماموریت یافتند پرده از راز این جنایت بردارند. هیچ مدرک شناسایی‌ای که هویت مقتول را فاش کند، وجود نداشت. حتی بررسی‌ پرونده‌های متعلق به زنان گمشده در روزهای اخیر هم سرنخی در اختیار پلیس قرار نداد.

مأموران اما در ادامه متوجه نکته مهمی شدند. اینکه چمدانی که جسد داخلش بود، کاملا نو بود و به‌نظر می‌رسید که به تازگی خریداری شده است. آن‌ها راهی مغازه‌هایی شدند که چمدان می‌فروختند. یکی از مغازه‌دار‌ها گفت که ظهر جمعه درست چند ساعت قبل از کشف جسد، پسرجوانی به آنجا رفته و چمدانی شبیه آنچه جسد داخل آن بود از وی خریده است. این موضوع تیم تحقیق را یک قدم به کشف حقیقت نزدیک‌تر کرد و مأموران به بازبینی تصاویر دوربین مداربسته مغازه پرداختند و چهره خریدار چمدان را شناسایی کردند.

تصویر رازگشا

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، روزشنبه مرد ۲۱ساله‌ای به اداره آگاهی پاکدشت رفت و خبر از ناپدید شدن همسر ۲۰ساله‌اش داد. وی گفت: من و همسرم مهناز همکار هستیم و در کارگاهی در پاکدشت کار می‌کنیم. عصر شنبه مهناز وقتی کارش تمام شد از کارگاه بیرون رفت تا به خانه برود اما در مسیر بازگشت به خانه به طرز مرموزی ناپدید شد. در این مدت همه جا را به‌دنبالش گشتم اما اثری از او پیدا نکردم.

مشخصاتی که این مرد از همسرش ارائه داد با جسدی که داخل چمدان کشف شده بود مطابقت داشت. با این حال آنچه توجه مأموران را جلب کرد شباهت این مرد با تصویری بود که کارآگاهان از خریدار چمدان به‌دست آورده بودند. وقتی مشخص شد که مرد جوان‌‌ همان خریدار چمدان است مأموران حدس زدند که عامل قتل زن جوان کسی جز او نیست. این مرد دستگیر شد و هر چند در ابتدا خود را بی‌گناه می‌دانست اما وقتی تصویر خود را هنگام خرید چمدان دید چاره‌ای جز اقرار به جنایت ندید.

جنایت وایبری

وی به کارآگاهان گفت: من و همسرم همکار بودیم و در محل کار با هم آشنا شدیم. حدود ۶‌ماه پیش ازدواج و زندگی مشترکمان را شروع کردیم اما از‌‌ همان ابتدای زندگی اختلافاتمان شروع شد. او مرتب با موبایلش مشغول چت کردن از طریق وایبر بود. من مطمئن بودم که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. بار‌ها با هم سر این موضوع دعوا کردیم اما او می‌گفت که فقط با دوستانش چت می‌کند.

در مدت ۶‌ماه زندگی مشترک با همسرم ۳بار خانه را ترک کردم و قصد جدایی داشتم اما هربار همسرم از من خواست تا او را ببخشم. وی ادامه داد: او حاضر نشد خودش را اصلاح کند؛ از صبح تا شب پای وایبر بود و اصلا اهمیتی به من نمی‌داد. دیگر تحمل این وضعیت برایم غیرممکن بود. بنابراین تصمیم گرفتم برای همیشه او را ترک کنم و طلاقش بدهم.

ساعت ۸صبح جمعه بود که به‌خاطر رفتار‌هایش با او درگیر شدم. او من و خانواده‌ام را تحقیر کرد. من هم یکدفعه کنترلم را از دست دادم و چون به‌شدت از او کینه داشتم دست به قتل او زدم. بعد از آن چند ساعتی کنار جسد بودم تا اینکه تصمیم گرفتم آن را داخل چمدانی بزرگ بگذارم و به بیرون از خانه منتقل کنم. برای این کار به مغازه‌ای رفتم و چمدان خریدم اما اصلا فکرش را نمی‌کردم همین خرید باعث دستگیری‌ام شود.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ سلمان آدینه‌وند، فرمانده انتظامی پاکدشت گفت: هرچند متهم در اعترافاتش ادعا کرد به دلیل چت‌های وایبری همسرش را به قتل رسانده است اما چت کردن توجیهی برای ارتکاب جنایت نیست.

وی افزود: تازه‌داماد جنایتکار بعد از اعتراف به قتل نوعروسش روانه بازداشت شد و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد تا زوایای پنهان آشکار شود. (همشهری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
وایبر آفت خانواده ها شده . من و همسرم دیگه تو خونه یه كلمه با هم حرف نمی زنیم چون زنم از وقتی می اد خونه كله ش تو وایبره و داره با دیگران بگو بخند می كنه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
آن پسر حق داشته مگه تو این زمونه نون دادن به كسی با این اوضاع راحته؟بعد هم اون زن به همین راحتی با مردان غریبه چت و گفتگو كند؟همین میشود ترو خشك با هم میسوزن.فقط كافیست با چند پسر درباره ازدواج گفتگو كنید و گزارشی تهیه كنید انگاه متوجه وخامت اوضاع میشید.اعدام؟ مگه كشكه اینم ی كشوری ك این همه دشمن دارد.همه رو اعدام كنید .....
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
واقعا دنیای مجازی باعث خیلی اتفاقها وجنایات شده است.روابط زن وشوهرها سردوسردتر شده است
آزیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
مرده شور هر چی زن خائن رو ببره كه مرد بیچاره بره كار كنه زن بشینه وایبر و چت كنه
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
میگه همكار بودن جناب، یعنی هم مرد كار میكرده هم خانمش. بعد اینكه كی گفته خیانت كرده؟ طرف گفته مشكوك بوده، اونوقت شما سریع حكم صادر میكنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
آقای محترم شما كه نمخوای نون بدی زن نگیر مگه مجبورت كردن بعدشم وظیفه زن نون درآوردن نیست...............
شجاع
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
این كه دلیل نمیشه چون همسرش باوایبر بادوستاش ارتباط داشته بیاد و بكشه زن بی چاره حمیداقاشاید پدرنشدی كه میگی حقش بوده كشتن اگه نون دادن سخته برای پدر ان دخترهم كه 20سال براش زحمت كشیده سخت بوده درثانی خود ان زن همشاغل بوده واحتیاجی به نون شوهرش نداشته بنظرم بایداعدام بشه كاری هم به دشمنان كشور نداریم كه چه برداشتی دارند ماقانون داریم درمملكتمان
یه پسر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
منم زنم دائم تو وایبرو واتس اپه، چی كارش كنم؟ البته هفته ی قبل مجبورش كردم با كلی مقاومت بالاخره ، لاین رو از روی گوشیش پاك كرد اما شدیدا مخالفه كه من این نرم افزارها رو داشته باشم میترسه من با دخترای دیگه چت كنم اما خودش عیبی نداره !
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
این دو نفر قبلا در جایی با هم همكار بوده اند وان زن قبلا هم با تلفن چت میكرده بنابر این نبایدمرد از رفتارهای همسرش ناراحت میشده چون با خلقیات او اشنایی قبلی داشته باپیش فرض اینكه مرد همسر اینده خودرا به همان صورت قبول داشته وانگاه تصمیم به ازدواج با اوگرفته.باز هم فقر چهره كریه خودرا در اینجا نشان میدهد.در خانواده های مرفه هركس سرش بكار خودش است وثروت مانع بروز چنین وقایعی معمولا میشود.
اصغر از تبریز
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
باید چند بار اعدامش كنند نه یك بار .چطور تونسته بخاطر چت همسرش را بكشه
ایرانی
Denmark
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
حمید بزرگترین دشمنان كشور ما افرادی مثل تو هستند كه قتل را جایز می دونن. مگه تو قاضی هستی؟؟؟ تو مسلمونی یا دید غربی داری؟ اگه مسلمونی كه قصاص جایز است. اگه هم دید غربی داری كه قتل نباید صورت بگیره. پس تو نه اینی و نه آن!
پریناز
United States
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
اصولا تو مملكت ما شور همه چیزو درمیارن .وگرنه وایبر خودش چیز بدی نیست
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
این برنامه ها فی نفسه بد و مخرب نیستند . متاسفانه از این قبیل مسائل قبل از فرهنگ سازی در جامعه رایج می شود . بعد مشكلات پیش می آید تازه مینشینیم فكر میكنیم كه چرا این طور شد ؟و حالا باید چه كار كنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
آخه دوستانی كه بیخودی اون خانومو متهم به ارتباط با آقایون می كنین اول برید فكرتون رو اصلاح كنین چرا بیخودی گناه مردومو میشورین .. بعدم وقتی دو نفر همكارن پس قبلاً دیده كه این خانوم چطوری بوده ... اگه بد بود چرا رفتی با این خانوم ازدواج كردی ؟؟؟ امثال این آدما كه به این راحتی آدم می كشن حقشون فقط اعدامه البته فعلاً كه جدیداً مد شده یه جنون آنی به پرونده می چسبونن و سر و ته قضیه تمومه اگه قانونه ما درست بود اینهمه قتل توش اتفاق نمیفتاد
منصور
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
رفتار اشتباهش رو كه كنار نگذاشته هیچ. به شوهرش دهن كجی و توهین هم كرده.
این قتل به خاطر ذات مردانه شوهر نیست. اگر شوهر ابزار قانونی برای تنبیه و مجازات همسرش داشت هیچ وقت زنش را نمی كشت.
مشكل از آنجایی است كه قانون تمام و كمال در خدمت زنان است و انواع حقوق را به آنها بخشیده ولی فقط به مردان حق طلاق داده است آن هم با پرداخت مهریه و اجرت المثل و نفقه... .
تازه آن دسته از قوانینی كه به نفع حقوق مردان هست هم مردان اطلاعی ندارند و رسانه های داخلی و خارجی هیچگونه اطلاع رسانی در این زمینه نمی كنند.
م
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۱
سن این زن و مرد برای ازدواج كم و تجربه ی آنها از زندگی وآگاهی شان از مهارت های زندگی زناشویی ناچیز بوده است. والدین برای ازدواج فرزندانشان بیشتر دقت كنند و دختر بی تجربه و سر به هوایشان را فوری شوهر ندهند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
خدایا قبل از اینكه وسیله ای به ما بدهی اول فهم و شعور مارو به جهت استفاده از اون وسیله بالا ببر/آمین
منصور صادقی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۱
بعد یك عده روشنفكر میان میگن :«چرا مردان به همسران خود خیانت می كنند؟»
بیایید جنازه رو تحویل بگیرید. خانم چه وظیفه ای در قبال مردش داشته؟ باید نفقه میداده؟ باید مهریه و خرج خونه و زندگی رو تامین می كرده؟ فقط یك وظیفه اطاعت و تمكین از شوهر با غیرتش رو داشته كه همین رو هم وانهاده و مشغول چت با دوست پسرهاش بوده.
ایرانی
Denmark
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۱
منصور صادقی مگه تو قاضی هستی؟؟؟ به چه حقی حكم كشتار صادر می كنی؟

نیازمندی ها