شبکه چهار برنامه‌ای با عنوان «37 درجه» را به منظور بررسی طرح تحول نظام سلامت و سیاست‌ها و اقدامات دولت در این حوزه تدارک دیده است.
کد خبر: ۷۶۰۷۹۰
بررسی سیاست‌های نظام سلامت در «37 درجه»

برنامه 37 درجه به تهیه‌کنندگی مریم فیروزی و با اجرای سیاوش صفاریان‌پور بزودی از شبکه چهار به نمایش درمی‌آید. این برنامه در 50 قسمت 75 دقیقه‌ای تولید شده و از اول بهمن، چهارشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار پخش می‌شود.

فیروزی درباره اهداف این برنامه گفت: تلاش می‌کنیم براساس 14 بند سیاست‌های کلی نظام که رهبر معظم انقلاب فروردین امسال ابلاغ فرمودند، با حضور کارشناسان حوزه سلامت و مسئولان، طرح تحول نظام سلامت را بررسی و تحلیل کنیم. به گفته این تهیه‌کننده، در برنامه 37 درجه دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده در حوزه سلامت، اقدامات و عملکردهای صورت گرفته و تلاش‌های انجام شده بررسی می‌شود. فیروزی در این باره گفت: در چند ماهی که از سال جاری گذشته اتفاقات مهمی در حوزه نظام سلامت رخ داده و تا حدی آرامش خاطر مردم را فراهم کرده است. از آنجا که نظام سلامت بر اقتصاد، توسعه و پیشرفت موثر است و اجرای عدالت مبتنی بر کارآمدی نظام سلامت هم هست، مردم را از طریق 37 درجه در جریان مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه قرار می‌دهیم.

وی افزود: این برنامه تلاش خواهد کرد منبع موثقی برای آگاهی از رویدادها، دستاوردها و دستورالعمل‌های حوزه سلامت باشد و مردم تازه‌ترین دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها را از درست‌ترین منبع و ماخذ به دست آورند و به این منظور به صورت مستقیم با کارشناسان و متخصصان وزارت بهداشت در ارتباط هستیم.

این تهیه‌کننده ضمن تاکید بر این نکته که مخاطبان شبکه چهار فرهیختگان جامعه هستند و باید در برنامه‌سازی برای آنها دقت کرد، توضیح داد: ضمن این‌که اطلاعات دقیق و درست را از اصلی‌ترین منابع تهیه‌ و به همراه تحلیل به مخاطبان خود ارائه می‌کنیم، در عین حال دغدغه‌ها و نظرات مردم را هم مطرح می‌کنیم و پیگیر مطالبات آنها هستیم.

به گفته فیروزی، برنامه 37 درجه بخش‌های مختللفی دارد. وی درباره این بخش‌ها توضیح داد: گفت‌وگو با مسئولان درباره طرح تحول نظام سلامت و اهداف و دستاوردهای این طرح، راهکارهای کاهش هزینه‌های درمان، فرهنگسازی حوزه سلامت، ارائه اطلاعات و اخبار حوزه سلامت و اقدامات صورت گرفته در این زمینه و اطلاع‌رسانی به منظور اصلاح رفتارهای اشتباه بهداشتی و درمانی مانند تمایل به مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک از جمله بخش‌های این برنامه است.

وی از وجود یک بخش کمیک استریپ در این برنامه خبرداد و گفت: در این بخش مسائل حوزه سلامت را به چالش می‌کشیم.

به گفته فیروزی، چنانچه در زمینه پیشگیری اطلاع‌رسانی شود و مردم با دولت همراه شوند تا 40 درصد از هزینه‌های درمان کاسته می‌شود و از همین رو فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در زمینه پیشگیری نیز یکی از اهداف این برنامه است.

این تهیه‌کننده معتقد است وظیفه اصلی رسانه آن است که زبان و چشم مردم باشد و از این رو در برنامه 37 درجه ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش به مخاطب، عملکردهای دولت نیز زیرذره‌بین قرار می‌گیرد.

مریم فیروزی درباره تفاوت برنامه 37 درجه با برنامه‌های شبکه سلامت یا برنامه‌های سلامت‌محور در دیگر شبکه‌ها گفت: برنامه 37 درجه بر 14 بند ابلاغی و سیاست‌های حوزه سلامت تمرکز و تحولات این حوزه را بررسی می‌کند، در حالی که دیگر برنامه‌های سلامت‌محور به مقوله بهداشت و درمان از زاویه ارائه راهکار می‌پردازند و هدفشان اطلاع‌رسانی و آموزش است.

این تهیه‌کننده، برنامه 37 درجه را راوی صادق مسائل مردم و تلاش‌های مسئولان در حوزه بهداشت و درمان دانست. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها