۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی هستند

راز خواب یک خیّر

همچنان ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی هستند با این حال خیرین همچنان در آزادی زندانیان با هم رقابت می کنند اما ستاد دیه برای آزادی زندانیان نیاز به کمک های مردمی دارند.
کد خبر: ۷۶۰۳۶۸
راز خواب یک خیّر

۸ هزار زندانی جرایم غیرعمد انتظار آزادی می کشند که از این تعداد ۱۰۷۹ نفر به دلیل تصادفات، ۲۸۰ نفر حوادث کارگاهی، بیش از چهار هزار نفر محکوم مالی و ۱۷۴۵ نفر به دلیل بدهکاری مهریه کمتر از ۱۱۰ سکه و ۶۷۹ نفر به دلیل نفقه در زندان هستند، برای آزادسازی این زندانیان ۴۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

آزادی ۵ زندانی در قزوین با حمایت یک بانوی خیراندیش

در روزهای اخیر خیرین باز هم به میدان آمده و برای آزادی زندانیان قدم پیش گذاشته اند. در این روزها با مساعدت یک زن نیکوکار قزوینی و با همت گروه تحقیق این نهاد مردمی ۵ نفر از زندانیانی که به دلیل محکومیت‌های مالی و بدهکاری تحمل حبس می‌کردند، از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان قزوین با اعلام این خبر که هم اکنون تعداد ۸۱ زندانی غیرعمد در این استان تحمل کیفر حبس می‌کنند، افزود: از این تعداد تنها یک نفر زن و آن هم به دلیل محکومیت مالی زندانی است.

۶۶ زندانی جرایم غیر عمد فارس در یک روز آزاد می‌شوند


مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان فارس نیز گفت: برای نخستین بار در کشور ۶۶ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت خیرین استان فارس و ستاد دیه کشور در یک روز آزاد خواهند شد. این مدد جویان از زندان های داراب، اقلید، مرودشت، لارستان، کازرون، آباده، استهبان، فسا، نی ریز، نورآباد و جهرم خواهند بود که مبلغ این آزادی ۳ و نیم میلیارد تومان است.

همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ نفر زندانی جرایم غیر عمد در فارس آزاد شده اند که با ازاد سازی این ۶۶ زندانی جرایم غیر عمد، تعداد آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت خیرین استان فارس به ۱۸۰ نفر خواهد رسید. در فارس بیش از ۸۰۰ زندانی جرایم غیر عمد هستند که جمع بدهی آنها حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که با پرداخت این مبلغ آنها به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

خوابی که تعبیر شد

محمدعلی اربابی، مدیرکل زندانها و مدیرعامل ستاددیه شعبه استان خراسان جنوبی گفت: تعداد ۴ نفر از محکومان دیه و مالی جرائم غیرعمد این استان از زندان بیرجند توسط یک مرد خیر آزاد شدند. این خیر که حاضر هم نشد نامی از او فاش شود، ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۲۳ دی ماه با مراجعه به این ستاد مردم نهاد بر اساس خواب عجیبی که دیده بود خواستار معرفی ۴ زندانی نیازمند شدند که به دنبال این خواسته فهرست برابر مقدورات و شرایط این نیکوکار بیرجندی تعداد ۴ زندانی با مجموع بدهی ۱۲۴۰۰۰۰۰۰ریال مشخص و بدون فوت وقت در زمینه آزادی آنها اقدامات لازم صورت گرفت و تمام زندانی ها آزاد شدند. اما در مورد خوابش سخن نگفت.

۱۰۹ زندانی بدهکار در هرمزگان در انتظار آزادی

بر اساس این گزارش همچنان بسیاری از زندانیان چشم انتظار مساعدت خیرین هستند. احمد مرادی‌نژاد مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اعلام کرد: ۱۰۹ نفر زندانی بدهکار دیه و جرایم غیرعمد در زندان های استان چشم انتظار کمک خیران و مسئولان برای آزادی هستند که این افراد ۵۱ میلیارد ریال بدهی دارند که کمک خیران و مسئولان دستگاه ها، ستاد دیه و همچنین پیگیری خانواده ها در آزادی زندانیان بسیار تاثیرگذار است.

همچنین از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۲۳ زندانی دیه با بدهی ۱۲۰ میلیارد ریال با کمک ستاد دیه کشور و نیکوکاران از زندان آزاد شده و به آغوش جامعه بازگشته‌اند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها