۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی هستند

راز خواب یک خیّر

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان کشور گفت: هفت هزار و 500 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های سراسر کشور در انتظار یاری و کمک خیرین برای آزادی از بند زندان هستند.
کد خبر: ۶۹۱۶۱۰
7 هزار و 500 زندانی، چشم انتظار نیکوکاران

اسداله جولایی در آیین جشن گلریزان آزادی زندانیان استان البرز که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، افزود : هفت هزار و 500 زندانی جرائم غیر عمد ، یک هزار و 400 محکوم به پرداخت دیه تصادفات، 200 محکوم به پرداخت دیه غیر عمد در بند زندان های سراسر کشور هستتد.

وی ادامه داد : همچنین دو هزار بدهکار مهریه، سه هزار و 400 نفر محکوم مالی و 450 نفر از زندانیان نیز محکوم به پرداخت نفقه هستند که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور به چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جولایی با بیان اینکه ˈبهار رهایی با گل احسان توˈ شعار گلریزان امسال ستاد دیه است ، گفت روزهای معنوی ماه مبارک رمضان، روزهای پرامید زندانیان جرایم غیر عمد است که نه کلاهبردارند و نه تبهکار بلکه به علت ناآگاهی و جهل به قانون گرفتار شده اند.

وی اظهار داشت : در سال گذشته هفت هزار و 735 زندانی جرائم غیر عمد در کشور آزاد شدندکه برای آزادی زندانیان 834 میلیارد تومان پرداخت شد.

جولایی با بیان اینکه در سال 78 نیز نزدیک به 50 هزار زندانی محکوم به پرداخت دیه مربوط به جرایم رانندگی در زندان وجود داشت ، یادآورشد که با تلاش ستاد دیه و تصویب و اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث این تعداد امروز به هزار و 400 نفر کاهش یافت.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در ماه های غیر حرام مبلغ دیه برای آنهایی که قطع نخاع می شوند 150 میلیون تومان و در ماههای حرام 200 میلیون تومان است.

جولایی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش بیشتر قوانین به رانندگی ،یادآورشد : ائمه جماعات مساجد، اساتید دانشگاه می بایست در این حوزه فعال شوند تا شاهد فروپاشی خانواده ها و به زندان افتادن شهروندان نباشیم.

وی با اشاره به اجرای صحیح قانون رانندگی و پیشگیری از تصادفات رانندگی در کشور گفت: هر چه شهروندان با قانون آشناتر شوند، از ورود آنها به زندان پیشگیری می کنند.

جولایی در خصوص الزام پرداخت مهریه از سوی فرد متعهد نیز افزود: مهریه بالا سبب شده است که فرد توانایی پرداخت آن را نداشته باشد و سالها در زندان بسر می برد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور یادآورشد : امسال نیز 190 جشن گلریزان در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان اجرا می شود که مردم می توانند از طریق ستاد دیه کمک های خود را ارسال کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها