جام جم سرا: مطالعات صورت گرفته حاکی از این است که واکسن‌های آنفلوانزای امسال کیفیت خوبی ندارند و تنها در درمان ۲۳ درصد از موارد این بیماری موفقیت‌آمیز بوده‌اند و در بقیه موارد اثرگذار نبوده‌اند.
کد خبر: ۷۶۰۳۱۵
انتقاد از کیفیت پایین واکسن‌های آنفلوانزای امسال

به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس مطالعات صورت گرفته، مشخص شده است که واکسن آنفلوانزای امسال کیفیت خوبی ندارند. همین موضوع باعث شده تا واکسن آنفلوانزای امسال یکی از بد‌ترین عملکرد‌ها را در جریان یک دهه گذشته داشته باشد. علت عملکرد ضعیف واکسن آنفلوانزای امسال، فقدان وجود ویروسی در این واکسن اعلام شده است که باعث مریض شدن افراد می‌شود.

آلیسا فرای، کار‌شناس واکسن آنفلوانزا از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آتلانتا، که در این مطالعات همکاری داشته از سال جاری به عنوان یک سال غیر معمول در عملکرد واکسن آنفلوانزا نام برده است.

اوایل دسامبر مقامات سی‌دی‌سی هشدار دادند واکسن آنفلوانزای امسال بخوبی عمل نخواهد کرد چرا که ویروس به کار رفته در آن با ویروسی که در سطح گسترده انتشار یافته چندان تطابقی ندارد.

هر ساله، بر اساس بهترین حدس و گمان‌های پزشکان پیرامون سه الی چهار نوع ویروسی که ممکن است بیشترین اختلال را در بیماران ایجاد کنند، واکسن آنفلوانزا از نو فرمولبندی می‌شود اما از آنجا که واکسن آنفلوانزای امسال فاقد ویروس H۳N۲ است که در درمان دو سوم از بیماری‌های فصل زمستان موثر است، تعداد افراد بیشتری به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده و در میان افراد مسن این بیماری حتی منجر به مرگ شده است. امری که باعث شده تا زمستان امسال یکی از بد‌ترین زمستان‌ها از لحاظ عملکرد ضعیف واکسن آنفلوانزا لقب بگیرد.

در این حال، حتی با وجود عملکرد ضعیف واکسن آنفلوانزای امسال، مقامات سی دی سی همچنان به مردم توصیه می‌کنند از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها