واکنش فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان، که هشدار داد صهیونیستها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند ،این هشدار در رسانه های جهانی بازتاب گسترده ای داشت.
کد خبر: ۷۶۱۹۶۸
بازتاب جهانی صاعقه های ویرانگر سپاه

سایت رادیو فردا، وابسته به وزارت خارجه آمریکا نوشت: «فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به کشته شدن محمد علی الله دادی از فرماندهان این نهاد و شش عضو گروه حزب‌الله لبنان، اسرائیل را تهدید کرد که باید منتظر به گفته او صاعقه‌های ویرانگر باشد.»

سایت بی بی سی فارسی نیز نوشت: سرلشگر محمدعلی جعفری گفته است که : "صهیونیست ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند. آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده اند".»

تلویزیون سعودی العربیه نیز گفت: «سرلشگر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، در پیامی که به مناسبت کشته شدن یک فرماندهان سپاه در بلندی‌های جولان سوریه صادر کرد خواستار حذف کامل اسراییل از جغرافیای منطقه شد. جعفری در پیام خود در روز سه شنبه ۲۰ ژانویه گفت که اسراییل باید منتظر آنچه که او صاعقه‌های ویرانگر ایران خواند، باشد.»

سایت رادیو فرانسه هم درباره واکنش ایران و حزب الله لبنان به اقدام تروریستی اسرائیل نوشت: دو روز پس از کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه توسط نیروی هوایی اسرائیل، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، اسرائیل را به آنچه صاعقه‌های ویرانگر خواند، تهدید کرد. همچنین رهبر حزب الله لبنان نیز به اسرائیلی ‌ها توصیه کرد پناهگاه هایشان را آماده کنند.

اعدام به جرم تماشای فوتبال

روزنامه دیلی میل انگلستان به نقل از گروه فعالان حقوق بشری موسوم به «رقه در سکوت سر بریده می شود» نوشت، گروه تروریستی داعش حکم اعدام 13 نوجوان موصلی را به جرم تماشای رقابت فوتبال اجرا کرده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه به نقل از گروه فعالان بشری موسوم به «رقه در سکوت سر بریده می شود» نوشت: 13 نوجوان هفته گذشته در حال تماشای مسابقه عراق و اردن در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا از تلویزیون در محله الیرموک شهر موصل بودند که تروریست ها آن ها را بازداشت کردند.

بنابراین گزارش، گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این نوجوانان «قوانین دینی را با تماشای فوتبال زیر پا گذاشته اند.»

حکم اعدام این نوجوانان با تیرباران در میدان اصلی شهر اجرا شد و سپس جسد برهنه آنها رها شد در حالی که خانواده هایشان از ترس این گروه تروریستی جرات دفن آنها را نداشتند.

انتقاد عارف از دولت روحانی

محمدرضا عارف گفت دولت بیش از اندازه درگیر مسائل خارجی شده و به وعده‌های اقتصادی عمل نکرده است.

به گزارش افکارنیوز، وی در دیدار آیت‌الله گرامی گفته است: «در این دیدار خصوصی می‌گویم دولت بیش از اندازه درگیر مسائل خارجی شده و نتوانست آن‌گونه که باید به وعده‌های خود در عرصه اقتصادی عمل کند و این خطرناک است.

وی ادامه داد: خداوند در سال ۹۲ به مردم عنایت کرد و تغییری که لازم بود اتفاق افتاد ولی باید دولت به وعده‌های خود عمل کند.

عارف اظهار داشت: ‌اگر ما در انتخابات مجلس آینده پیروز نشویم، قطعا آقای دکتر روحانی در دور بعد ریاست‌جمهوری در پاستور نیست.

ائتلاف مسکو، تهران، دمشق برای مقابله با داعش

روزنامه لبنانی المستقبل از تصمیم روسیه برای تشکیل ائتلافی با حضور ایران و سوریه برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ منابع آگاه سیاسی در مصاحبه با روزنامه لبنانی «المستقبل» اظهار داشتند «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در دیدارهای دو روز گذشته خود با مقامات مسئول عراق در مورد تقویت نقش‌آفرینی این کشور در عراق از طریق نظامی، اطلاعاتی و یا اقتصادی رایزنی کرده است.

این منابع با اشاره به اینکه روسیه در صدد تشکیل ائتلافی کوچک برای مقابله با افراطی‌گری و اعطای کمک لجستیکی به دولت عراق با هماهنگی تهران و با همکاری دولت سوریه است، افزودند: روسیه از عراق در جنگ با داعش پشتیبانی خواهد کرد و به بغداد سلاح اعطا می‌کند.

این منابع اضافه کردند: مذاکرات بین بغداد و مسکو در سطح بالایی جریان داشته است؛ مسکو در این مذاکرات محرمانه تمایل خود را برای بمباران مواضع داعش ابراز داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها