سوژه‌های جنجالی مستند «مکث» در هفته‌های آینده

«مکث» شبکه 3 روی قلیان‌های میوه‌ای

قلیان، مواد تشکیل دهنده آن و آسیب‌شناسی رواج مصرفش در کشور، خرافه‌گرایی در حوزه پزشکی و مرزبندی آن با طب سنتی و شهرت، از جمله موضوعاتی است که در قسمت‌های جدید مستند «مکث» به آنها پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۱۸۱
«مکث» شبکه 3 روی قلیان‌های میوه‌ای

اسلام فتحی، تهیه‌کننده مستند «مکث» با اعلام خبر بالا، توضیح داد: قصد داریم یک برنامه مفصل را به موضوع قلیان اختصاص دهیم. مواد تشکیل‌دهنده قلیان‌های میوه‌ای در ایران تهیه نمی‌شود و از دوبی وارد می‌شود. یک قسمت به این موضوع اختصاص می‌یابد. اما قرار نیست برنامه سراسر منفی باشد. از تصاویر پزشکی قانونی در برنامه استفاده می‌شود و قصد داریم کالبدشکافی ریه افرادی را که زیاد قلیان مصرف کرده‌اند و سالم هستند نشان دهیم. همچنین اگر امکانش فراهم شود تیمی به دوبی فرستاده و کارشناس در این بخش توضیح می‌دهد که چند درصد از ماده اولیه تهیه قلیان از تنباکو تهیه می‌شود.

وی درباره قسمت‌های دیگر این مستند ادامه داد: همچنین قسمت دیگری از این مستند به موضوع خرافه‌گرایی در حوزه پزشکی مربوط است. بدین ترتیب تفاوت خرافه‌گرایی با پزشکی سنتی و مرزبندی میان دو شاخه قرار است در این برنامه مورد بررسی قرار بگیرد. یک قسمت درباره رمالی از این مستند سال 89 به پخش رسید و با توجه به بازتاب و تحقیقات صورت گرفته متوجه شدیم که اتفاقا کارشناسان مذهبی در این زمینه نظرات قابل توجهی دارند.

فتحی از رفتن دوربین «مکث» به جشنواره فیلم فجر و ساخت قسمتی جدید درباره تب شهرت هم خبر داد و گفت: امسال قصد داریم در جشنواره فیلم فجر تصاویری را برای ساخت قسمت جدید درباره شهرت ضبط کنیم. زیرا بازیگران و هنرمندان در شب‌های جشنواره در برج میلاد حضور دارند و دسترسی و مصاحبه گرفتن با آنها راحت‌تر است؛ البته این قسمت فضای متفاوتی از برنامه‌های پخش شده درباره شهرت خواهد داشت. چراکه این نوع برنامه‌ها و موضوعات در یک قسمت نمی‌تواند جمع‌بندی شود. تمایل دارم تب شهرت را در فضای تئاتر پیش ببرم. زیرا خودم هم تئاتر خوانده‌ام. در واقع به کسانی پرداخته شود که در تئاتر برای خود نامی دارند اما شاید در سینما نتوانسته‌اند همان موفقیت را تکرار کنند.

متاسفانه این آسیب‌ها وجود دارد. کسانی هستند که از شهرستان‌های دور و به عشق مشهور شدن به تهران می‌آیند اما در باتلاقی گرفتار می شوند که قبلا پیش بینی نکرده بودند.

مستند «مکث» به تهیه‌کنندگی اسلام فتحی در گروه اجتماعی شبکه سه سیما تهیه می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها