این طرح به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه اجرا می‌شود

طرحی برای پیشگیری از مصرف شیشه در 6 استان

معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان از آغاز اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه در شش استان کشورمان به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عمومی خبر داد و گفت: این طرح به مدت هشت روز ادامه دارد.
کد خبر: ۷۵۸۱۰۳

به گزارش ایرنا، محمدرضا شیرازی دیروز اظهار کرد: این طرح پیشگیری از مصرف شیشه، آشنایی با مضرات و عوارض آن را دنبال می‌کند و همزمان در استان‌های گلستان، مرکزی، یزد، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و قم اجرا می‌شود.

وی گفت: تحقیقات نشان داده که میان مصرف‌کنندگان ماده اعتیاد‌آور شیشه، بیشترین میزان بروز خشونت و آسیب‌رسانی به خود و دیگران در فضای خانه و بیرون از خانه وجود دارد.

به گفته وی، دیگر عوارض مصرف شیشه شامل توهم، هذیان، سوء‌ظن و بدگمانی شدید نسبت به اعضای خانواده است و همچنین مصرف‌کنندگان دچار احساس خستگی و کوفتگی جسمانی به دلیل کمتر شدن تدریجی انرژی‌های ذخیره شده در بدن خواهند شد.

شیرازی اضافه کرد: گزارش‌های تماس با خط ملی اعتیاد «09826» نشان‌دهنده رشد مصرف شیشه است و این طرح با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از مصرف این ماده مخدر در دستور کار بهزیستی کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بهزیستی استان گلستان نیز جهت افزایش پوشش‌دهی مخاطبان برنامه‌های این طرح اقدامات دیگری همچون برگزاری جلسات تخصصی و میزگردهای مختلف با حضور متخصصان روان‌شناس و روانپزشک، اطلاع‌رسانی در صدا و سیما با بهره‌گیری از ابزارهای سریع اطلاع‌رسانی را در دستور کار دارد.

معاون بهزیستی گلستان اضافه کرد: استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در میادین اصلی شهرها و پایگاه‌های سیار جهت پوشش‌دهی در روستاها، توزیع 20 هزار نشان اطلاع‌رسانی، برپایی همایش دوچرخه‌سواری، بهره‌گیری از تلویزیون‌های شهری و تابلوهای الکترونیک، چاپ پیام‌های طرح در بدنه اتوبوس‌های شهری و ارسال پیامک به مشترکین تلفن‌های همراه در استان از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها