شرکت کوالکام سیستم امنیت اطلاعات داده‌ها را برای پردازنده نیرومند اسنپ دراگون 810 پیاده‌سازی کرد

مجهز شدن اسنپ دراگون 810 به سیستم امنیت داده‌ها

شرکت کوالکام موفق شده است تا با اعمال یک اقدام امنیتی، پردازنده‌های سری اسنپ دراگون 810 خود را به یک سیستم امنیت داده‌هایا به‌عبارت دیگر Kill switch مجهز کند.
کد خبر: ۷۵۷۹۶۹
مجهز شدن اسنپ دراگون 810 به سیستم امنیت داده‌ها

جام جم کلیک: پردازنده اسنپ دراگون 810 سال گذشته میلادی برای نخستین بار معرفی شد و درحال حاضر می‌توان آن را یکی از برترین و نیرومندترین پردازنده‌های تاریخ دستگاه‌های همراه نامید ولی شرکت سازنده این پردازنده به این موضوع بسنده نکرده تصمیم گرفت تا پردازنده خود را به یک ساختار امنیتی ضد سرقت اطلاعات نیز مجهز سازد.

این پردازنده توسط شرکت کوالکام به سیستم Kill Switch مجهز شده است تا صاحبان آن از بابت عدم امکان استفاده فرد سارق از دستگاه خود اطمینان حاصل کنند. این پردازنده با کمک این سیستم امنیتی می‌تواند به‌صورت راه دور قفل شود و پس از آن کارکردن با آن به هیچ ‌عنوان ممکن نخواهد بود.

پیش از این سیستم‌های Kill Switch تنها به واسطه نرم‌افزارهای ویژه‌ای روی تلفن‌های همراه هوشمند قابل دست‌رسی بودند ولی دیگر لازم نیست تا برای حفاظت از تلفن همراه هوشمند و یا تبلت اندرویدی خود به نصب چنین برنامه‌ای روی آن دست بزنید.

این سیستم تنها به قفل کردن دستگاه بسنده نخواهد کرد ومی‌تواند محل فیزیکی قرار گرفتن دستگاه را نیز به شما نشان بدهد که این امر می‌تواند به دستگیری سارق منجر شود. البته در بیشتر موارد این اقدامات امنیتی بیشتر جنبه بازدارنده پیدا خواهند کرد و سارقان با آگاهی از آن از سرقت دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌ها خودداری خواهند نمود.

علیرغم اینکه شرکت کوالکام این سیستم را معرفی کرده است نمی‌توان از زمان قطعی عرضه آن مطمئن بود و باید منتظر اعلان رسمی این شرکت ماند و در حال حاضر می‌توان گفت که محصولاتی مانند ال‌جی جی فلکس 2 به این سیستم مجهز نخواهند گشت.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها