با بدترین بازی‌هایی که در سال 2014 عرضه شد آشنا شوید

بدترین بازی‌های سال 2014 - بخش دوم (رتبه 5 تا 1)

متاسفانه بازی‌های بسیار ضعیفی در سال گذشته میلادی تولید شد. اما 10 عنوان از این بازی‌ها روی بقیه را کم کرده‌اند که قصد داریم در این مطلب آن‌ها را به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۵۷۵۰۸
بدترین بازی‌های سال 2014 - بخش دوم (رتبه 5 تا 1)

جام جم کلیک: در این لیست که برگزیده‌ی یکی از سایت‌های مطرح سرگرمی است به ده بازی می‌پردازیم که به نوبه‌ی خود سطح استاندارد تازه‌ای به‌نام "افتضاح بودن" تعیین کردند.

این عناوین عمدتا پر از باگ و گلیچ (Glitch) بوده، شخصیت‌های سطحی داشته و داستان‌هایی چنان بی‌رمق که وجود کلی آن‌ها را زیر سوال می‌برد. در این لیست عناوین ایندی و دسترسی پیشاپیش استیم را لحاظ نکردیم. در این لیست به بازی‌های مایوس کننده‌ی سال گذشته‌ی میلادی هم نمی‌پردازیم. اگر می‌خواهید عناوینی مثل AC: Unity یا Destiny را در بوته‌ی نقد ببینید، باید منتظر مقاله‌ی "مایوس کننده‌ترین بازی‌های 2014" بمانید.

این مطلب در دو بخش ارائه شده است. جهت مشاهده بخش اول مطلب بدترین بازی‌های سال 2014 به لینکز یر مراجعه کنید:

با بدترین بازی‌هایی که در سال 2014 عرضه شد آشنا شوید (بخش اول - رتبه 10 تا 6)

5 Dungeon Keeper Mobile

(Android, iOS)

واقعا مایه‌ی خرسندی است که می‌بینیم سازندگان چقدر به سبک‌ها و بازی‌های کلاسیک اهمیت داده و خاطرات گذشته را با مقداری نوآوری برایمان زنده می‌کنند. البته همیشه اوضاع به این خوبی نیست و گاهی عنوانی مثل DK به یک افتضاح "بخر، ببر" تبدیل می‌شود. این بازی را می‌توان تجلی حقیقی بازیسازی موبایلی بد و پول پرستی به تمام معنا دانست.

4 SoulCalibur: Lost Swords

(Playstation 3)

با وجود انتشار عناوینی مانند Dark Souls و موفقیت سری بازی SoulCalibur در نسل گذشته، چنین حرکتی از Namco Bandai انتظار نمی‌رفت. Lost Swords اولین تلاش این شرکت برای بهره‌گیری از بازار بازی‌های رایگان بود که متاسفانه یا خوشبختانه با شکست روبرو شد.

گیم‌پلی بازی بیش از حد ساده‌سازی شده است. خبری از حالت چند نفره نیست. مکانیزم Ring- Out که از عناصر اصلی قسمت‌های قبلی بود در این بازی غایب است. تعداد شخصیت‌ها هم بشدت کم است. واقعا معلوم نیست هدف سازندگان از ساختن یک بازی مبارزه‌ای تک نفره چه بوده است.

3 Yaiba: Ninja Gaiden Z

(PC, PS3, X360)

اگر بستن استودیوی Clover را بزرگترین حماقت تاریخ کپکام بدانیم، بی‌شک بزرگترین حماقت Tecmo و Team Ninja از دست دادن نابغه‌ای همچون تومونوبو ایتاگاکی بود. ایتاگاکی با خداحافظی از تکمو مشغول کار بر روی عنوان Devil’s Third شد. در غیبت او اما، بازی محترم و خوش‌نام مخلوق وی، یعنی Ninja Gaiden به دست ناواردان قلع و قمع شد. قسمت سوم بازی که یک افتضاح به تمام معنا بود. Yaiba هم گل را به سبزه آراست و کار را تمام کرد.

گیم‌پلی بازی آن قدر سرعتی هست که در نظر اول هواداران این سری را گول بزند. اما عدم تعادل بین انیمیشن و گیم‌پلی کار را برای بازیکن سخت می‌کند. دوربین بازی شدیدا ناکارآمد است و با وجود تمام تلاش‌های سازندگان برای استایل دادن به بازی، در نهایت با یک ملغمه‌ی بی‌تعادل طرفیم که عین قسمت سوم، جز توهینی به این سری بازی محبوب نیست.

2 Sonic Boom: Rise of Lyric

(Wii U)

سگا خیلی وقت است که با انتشار بازی‌های نصفه نیمه و نچسبْ سری سونیک را از چشم هواداران انداخته است. طی دو سه سال گذشته عرضه‌ی یکی دو عنوان نسبتا خوب مخاطبان را به آینده‌ی این سری امیدوار کرد، اما Rise of Lyric خامی آن خیال را به اثبات رساند. کسی فکرش را نمی‌کرد که چیزی بدتر از Sonic 06 هم پیدا شود، اما RoL نظرها را عوض کرد.

سونیک در حالت عادی با سرعتی ملال‌آور حرکت می‌کند. قسمت‌های سرعتی بازی کپی‌های ضعیف Temple Run را تداعی می‌کنند. مبارزات بازی هم مملو از دکمه‌زنی‌های بی‌موردند. مشکلات فریمی و گلیچ‌هایی که اجازه‌ی پیچاندن قسمت‌های قابل توجهی از بازی را به بازیکن می‌دهند.

1 Rambo: The Video Game

(PC, X360, PS3)

این دیگر چرا؟! کسی درخواست بازی رامبو را کرده بود؟ یا قرار بود فیلم تازه‌ای بر اساس این سری سینمایی به بازار بیاید؟ به هر حال این بازی به بازار آمد! این بازی افتضاح در سبک Rail Shooter است QTE هم دارد. با این وجود باز هم انیمیشن‌ها مایه‌ی سرافکندگی هستند. دیالوگ‌های بازی نیز در عین وقاحت از فیلم‌ها تقلید شده‌اند. در کل به نظر می‌آید که رامبو یک بازی افتضاح به مقصد کنسول WiiU بوده که در طمع درآمد بیشتر برای کنسول‌های دیگر عرضه شده است.

نظر شما چیست؟ چه بازی‌هایی از نظر شما بد بوده و در این لیست از قلم انداخته شده است؟ با ما در میان بگذارید

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۰
۰
ما بیشتر بازی های خوبو بلدیم سراغ بازی های بد نرفتیم تا آمارشونو داشته باشیم ولی اگر بخواین درمورد لیست خوبها نظر میدیم به طور مثال هیتمن
X-Ray
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
كاملا با رمبو موافقم.

واقعا افتضاح بود.

نیازمندی ها