دانستنی‌هایی برای آنها که فرزندشان تازه به حرف آمده

بگو: «مااا... مااان»!

فوق تخصص بیماریهای مغز و اعصاب کودکان:

تشخیص بموقع در درمان اختلالات گفتاری موثر است

جام جم سرا: به گفته یک فوق تخصص بیماریهای مغز و اعصاب کودکان، مشکل گفتاری در کودکان، نوعی از اختلالات مغزی است که اگر زود تشخیص داده شده و بموقع درمان شود، بهبودی حاصل خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۵۷۱۱
تشخیص بموقع در درمان اختلالات گفتاری موثر است

دکتر سیدحسن تنکابنی که ارائه دهنده مقاله علمی در خصوص بیماری «سندروم Landau kleffner» در همایش اختلالات عصبی - تکاملی است، گفت: این بیماری چون معمولا با تشنج‌های صرعی همراه است، در تقسیم‌بندی‌ها، زیر دستۀ تشنج‌ها و صرع‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تظاهر اختصاصی این بیماری، بروز مشکل در گفتار کودک است، ادامه داد: علت دقیق و مشخصی برای بروز این بیماری پیدا نشده اما عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این مشکل موثر هستند.

تنکابنی اظهارداشت: والدین با مشاهده مشکل گفتاری فرزند خود، حتما آن را جدی گرفته و کودک را نزد پزشک ببرند چون پزشک می‌تواند با گرفتن شرح حال، معاینه بالینی و مسلما دریافت نوار مغزی در صورت نیاز، این بیماری را تشخیص بدهد.

وی همچنین تاکید کرد: این بیماری مانند انواع صرع، همزمان با تشنج صرعی مانند حرکات دست، چشم و سر، همراه است اما بروز مشکل گفتاری، از تظاهرات اختصاصی آن است که اگر بموقع و زود تشخیص داده و درمان آغاز شود، بیمار به درمان، پاسخ داده و بهبود می‌یابد.

این استاد دانشگاه درباره همایش اختلالات عصبی - تکاملی، گفت: برگزاری این همایش باعث خواهد شد که ارتباط متخصصان تمامی گروههای پزشکی در حوزه‌های تشخیصی، درمانی و توانبخشی، با یکدیگر بیشتر شده و تبادل نظر و تمرکز آنان بر روی بیماریهای مرتبط با تخصصشان، به رشد و ارتقای سلامت کودکان کمک کند.

همایش اختلالات عصبی - تکاملی با حضور جمع کثیری از روانپزشکان، روان‌شناسان، متخصصان مغز و اعصاب، متخصصان کودکان، متخصصان علوم اعصاب، متخصصان توانبخشی و...، از سراسر کشور در روزهای ۱۷ و ۱۸ دی ماه امسال در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها