دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تفرقه‌افکنان در جامعه اسلامی وابسته به بیگانگان هستند

این کنفرانس از چهارشنبه تا جمعه این هفته در تهران برگزار می‌شود

300 متفکر جهان اسلام در کنفرانس وحدت اسلامی

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور 300 شخصیت بزرگ جهان اسلام در تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۶۳۴

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محسن اراکی در نشست خبری افزود: در مراسم امسال که از هفدهم تا نوزدهم دی برگزار می‌شود، علاوه بر این تعداد شخصیت بزرگ از جهان اسلام، 300 شخصیت داخلی شیعه و سنی نیز به بررسی مسائل جهان اسلام می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در این کنفرانس، 9 کمیسیون با موضوع‌های مختلف تشکیل خواهد شد و یکی از ویژگی‌های آن حضور اقشار مختلف است.

اراکی یادآور شد: در سال‌های گذشته بیشتر حاضران، علمای جهان اسلام بودند ولی امسال سایر قشرها همچون روسای دانشگاه ها، نخبگانی از احزاب، نیروهای مقاومت در منطقه، دانشجویان تقریبی و جوانان و بازرگانان به عنوان فعالان جهان اسلام در حوزه تقریب حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: کمیسیون‌های ویژه علما، روسای دانشگاه‌ها، احزاب مقاومت، دانشجویان و جوانان و بانوان در کنفرانس امسال تشکیل خواهد شد.

اراکی با بیان این‌که مهمانان خارجی از 69 کشور از سراسر جهان دعوت شده‌اند، افزود: اجلاس ویژه تجلیل از شخصیت‌های بزرگ تقریب، همزمان با کنفرانس امسال با حضور یکی از شخصیت‌های طراز اول برگزار می‌شود و طی آن از سه چهره برجسته تقریب جهان اسلام (امام موسی صدر، آیت‌الله محمد واعظ‌زاده نخستین دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و شیخ سعید شعبان دانشمند بزرگ اهل سنت لبنان و بنیانگذار حرکت توحید) تجلیل می‌شود.

اراکی همچنین از برپایی نمایشگاه‌هایی در زمینه آثار تقریب و تجلیل از بزرگان تقریب خبر داد و گفت: امیدواریم در این کنفرانس با توجه به مقدمات انجام شده رونمایی از فیلم محمد(ص) صورت گیرد.

اراکی در ادامه از برپایی جشنواره شعر فارسی و عربی و برنامه شب شعر عربی محلی در خوزستان خبر داد و گفت: جشنواره میلاد پیامبر رحمت یک هفته بعد از کنفرانس، در بیست و پنجم دی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

رئیس مجمع تقریب مذاهب از رونمایی از کتاب‌های احادیث مشترک شیعه و سنی برای نخستین بار خبر داد و گفت: این کتاب‌ها که در 62 جلد شامل تمام احادیث پیامبر اعظم(ص) که در منابع شیعه و سنی به طور مشترک آمده و به وسیله پژوهشگاه تقریب مذاهب در قم انجام شده، رونمایی خواهد شد. به گفته اراکی، حضور مهمانان بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در محضر رهبر معظم انقلاب هم یکی از برنامه‌های این مجمع خواهد بود.

وی همچنین از حضور مهمانان خارجی کنفرانس در نماز جمعه تهران خبر داد و گفت: این حضور پیمان وحدت بین شیعه و اهل سنت را بار دیگر تجدید می‌کند.

اراکی در ادامه از تشکیل یک گروه حقوقی به نام دفاع از حقوق مسلمین و پیگیری مسائل مربوط به تفرقه خبر داد و گفت: این پیشنهاد به منظور پیگیری حقوق مسلمین از سوی مجامع قانونی و حقوقی ارائه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها