در "مناظره" رادیو گفتگو مطرح شد

حاکمیت مطلق احزاب مورد قبول نظام نیست

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد این‌که برخی اعضای احزاب منحل شده دوباره خواستار تاسیس هستند، گفت: ما تابع قانون هستیم و طبق کمیسیون ماده 10 که متشکل از نماینده مجلس، دولت و قوه قضاییه است متناسب با مقررات عمل می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۶۳۱

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که در این راستا تقاضا دارند ما براساس فرآیند با آنها رفتار می‌کنیم. از وزارت اطلاعات و نهادهای مربوط استعلام می‌گیریم که اگر تائید شوند و شرایط آن افراد مطابق با قانون باشد به آنان مجوز می‌دهیم اما اگر این‌طور نباشد تحت هیچ شرایطی مجوز نخواهیم داد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلیل تعیین نشدن معاون سیاسی وزارت کشور افزود: فعلا معاونت سیاسی وزارت کشور با سرپرست اداره می‌شود که سرپرست این معاونت، آقای امیری هستند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: هیچ خللی در انجام وظایف و مسئولیت‌های معاونت سیاسی پیش نیامده و افرادی که معرفی شدند در دست بررسی هستند که ان‌شاءالله تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضع سازمان‌های مردم نهاد زنان و جوانان گفت: دولت تدبیر و امید به‌دنبال افزایش مشارکت‌ها بوده و 600 مورد تقاضای جدید داشتیم که مصوب شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله زنان و جوانان هستند که توفیقات زیادی داشتند. وزیر کشور یادآور شد: در مورد کمک به این سازمان‌های مردم‌نهاد، مجلس ردیف بودجه‌ای را تصویب نکرده اما با این حال در قبال برخی فعالیت‌ها از منابع و اعتباراتی استفاده می‌کنیم. رحمانی‌فضلی یادآور شد: در حوزه اشتغال معتادان و پیشگیری از اعتیاد از منابعی که ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد، کمک می‌گیریم.

هزینه عمده مراسم اربعین بر عهده خیرین بود

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این‌که منابع مالی مراسم اربعین حسینی در کربلا چگونه تامین شده است؟ گفت: بیشتر این منابع از محل کمک‌های مردمی و منابعی که دستگاه‌های اجرایی در حوزه فعالیت خود هزینه کرده‌اند، بوده است. وی اضافه کرد: اما بخش اعظم این کمک‌ها مربوط به خیرین و مردمی است که روزانه نزدیک به صد هزار غذا توزیع می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها