پنجمین جشنواره فیلم عمار با تقدیر از مسعود ده‌نمکی و سید مسعود شجاعی و نیز با تقدیر از خانواده‌های شهدا آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۵۴۹۰۴
ده‌نمکی جایزه‌اش را از دستان ننه عصمت گرفت/ عکس

پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار روز چهارشنبه - دهم دی‌ ماه - در سینما فلسطین آغاز به کار کرد.

در این مراسم از سید مسعود شجاعی و مسعود ده‌نمکی به عنوان هنرمندان جبهه انقلاب تقدیر شد.

قبل از تقدیر از مسعود ده‌نمکی، با پخش کلیپی، از ننه عصمت فلکیان به خاطر زحماتش تقدیر و تشکر شد؛ ننه عصمت در طول جنگ برای رزمنده‌ها دستکش می‌بافت و پس از جنگ برای سربازان لب مرز و پس از آن برای سربازان جبهه فرهنگی دستکش می‌بافت.

1420055731210_Amir kholousi-22.JPG

*** سونامی دهه‌ی 90

مسعود ده‌نمکی جایزه خود را از ننه عصمت دریافت کرد و پس از آن خطاب به حضار گفت: شما بچه‌های عمار، سونامی دهه‌ 90 فرهنگ انقلاب هستید. شما نیامده لرزه به اندام کسانی انداختید که این عرصه را حیات خلوت خود می‌دانستند.

ده‌نمکی افزود: من یک جمله از رهبر یاد گرفتم که می‌فرمایند «لازمه انقلاب تحمل سختی‌هاست» و شهید آوینی می‌گفت: هر جا امکانات هست کار هست و هر جا کار هست امکانات نیست.

ده‌نمکی در پایان گفت: باید بین عزتی که خدا به انسان می‌دهد و عزتی که دیگران می‌خواهند به کسی بدهند یکی را انتخاب کرد.

*** دریافت جایزه از دستان ننه سکینه

در بخش دیگری از این مراسم از سید مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست حوزه انقلاب تقدیر شد.

سید مسعود شجاعی لوح تقدیر خود را از دست سکینه جمشیدی معروف به ننه سکینه و همچنین از پدر و مادر خود دریافت کرد.

*** معرفی برگزیدگان

در بخش دیگری از این مراسم از برگزیدگان تعدادی از بخش‌های این جشنواره تقدیر شد.

در بخش اول از داوران بخش پوستر دعوت شد تا روی سن بروند. داوران این بخش مسعود نجابتی، محمدرضا میری، مجید دلدوزی بودند.

در بخش برگزیدگان بخش پوستر فانوس جشنواره به مهدی بادیه پیما برای طراحی پوستر فیلم‌های «آن مرد خواب بود» و «چریکه بی‌رنگ» و پویا رئیسی برای پوستر فیلم «باباخون داد» اهدا شد. این برگزیدگان جوایز خود را از نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره و خانواده‌های شهدا دریافت کردند.

در ادامه داوران بخش فیلمنامه معرفی شدند که محمدحسین نیرومند، محمدحسن ابوحمزه، محسن خسروی، سیدناصر هاشم‌زاده و محمد انوری بودند.

در این بخش لوح تقدیر اهدا شد به سروش بهاری برای «تجارت خانه شهر» و همچنین فانون جشنواره به فیلمنامه «امشب بهتر از هزار شب است» عباس ربیعی اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر طرح فیلمنامه به سیدسجاد غافله باشی برای «چشم بند» و زهیر میرمحمدی برای «هاجر» و محمدرضا رستم برای «کوله‌پشتی گم‌شده» اهدا شد. لوح تقدیر فیلمنامه کوتاه به محسن جهانی برای فیلمنامه «مادر» و راضیه بهرامی راد برای «چراغ خاموش» و فانوس این بخش از جشنواره هم به افسر روح برای «آمیتا باچان» اهدا شد.

هیأت داوران بخش نماهنگ احمدعلی راغب و محسن صفایی بودند که فانون جشنواره در بخش نگاه ویژه اهدا شد به ابوالفضل حامیان برای نماهنگ میرفرزانه با موضوع اعتقاد مقاومتی، فانوس بعدی اهدا شد به پویا بابایی برای نماهنگ «جرم پرواز» با موضوع ترور هواپیمای ایرباس و سومین نماهنگی که توانست فانوس جشنواره را از آن خود کند، نماهنگ حماسه نادر اثر عبدالحمید رفیعی‌نژاد بود.

ضمن تقدیر از آثار نجات «خیلی دور اما نزدیک»، «جنگ رسانه‌ای داعش» و«بغض هشت ساله» این آثار شایسته تقدیر فانوس جشنواره معرفی شدند: نماهنگ تسلیم هرگز علی سلطانی، «خیلی دور اما نزدیک» علی حمزه، «مادران گمنام سید سجاد غافله‌باشی» و بهمن باقری برای «بغض 8 ساله».

در بخش دیگری از این مراسم داوران بخش مقالات سینمایی معرفی شدند که نعمت‌الله سعیدی، سیدحسین شهرستانی و شهریار زرشناس بودند.

برگزیدگان بخش مقالات سینمایی، آرین طاهری برای ساختار روایی در سینمای مقاومت، علی عبدی برای «پذیرایی ساده و انفجار خشم روشنفکر ایرانی» و میلاد برای نقد ارمونوتیک تدوین فیلم «نوح (ع)».

در همین بخش فانوس جشنواره اهدا شد به علی جعفری برای آسیب‌شناسی بازنمایی دفاع مقدس در سریال‌های تلویزیونی و علی عبدی برای «جشنواره عمار و خاکریزهای فتح نشده انقلاب و عمار».

در ادامه فانوس بخش پژوهش به محمدجواد کربلایی برای بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در جشنواره فیلم عمار اهدا شد.

همچنین داوران بخش تیزر معرفی شدند که امیرمهدی پوروزیری و امیر ابیلی که لوح تقدیر این بخش به امیر حمیدی برای «گام‌های شیدایی» و «فرشته‌های قصاب» تعلق گرفت و فانوس این بخش هم به سیدمحمد کرباسی برای «فاکتور صوری» اهدا شد.

در ادامه هیأت داوران بخش فیلم ما معرفی شدند که محمدحسین بدری، روح‌الله نامداری، عبدالرضا رستمی‌فر، مهدی آذرپناه و محسن سوحانی بودند.

کاندیداهای بخش فیلم ما «حاج‌ شکر‌الله»، «امید سبز»، «یک پنجم»، «مادرانه»، «مأمور شیطان»، «چشم‌های دودی» و «بیا شمعتو فوت کن» بودند.

فانوس این بخش اهدا شد به حسین برادران برای «امید سبز» به خاطر روایت بی‌تکلف از مادران شهدا و فاخته جلالیان نژاد برای «مادرانه».

فانوس بعدی هم به سیده صدیقه میرغفاری به خاطر روایت ساده از انتظار برای «بیا شمعتو فوت کن» تعلق گرفت.

همچنین هیأت داوران از فاطمه حاجی‌پور، فاطمه زهرا برزی‌پور و طهورا کیمیایی برای انیمیشن‌های «معجزه الهی» و «عملیات پایتخت» تشکر کردند.

*** طالب‌زاده: تنها یک نیرو می‌تواند بر داعش مسلط شود

در بخش دیگری از این مراسم نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره فیلم عمار در سخنانی به آغاز شدن جشنواره فیلم عمار اشاره کرد و اینکه این جشنواره از سال‌ها قبل وجود داشته و چند سالی است به طور رسمی فعالیت می‌کند.

طالب‌زاده همچنین افزود: امروز آمریکا و صهیونیست‌ها از دفع فتنه داعش عاجز هستند و تنها یک نیرو می‌تواند بر داعش مسلط شود و آن هم آن اسلام احیاگر است.

طالب‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت جشنواره عمار در سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: باید به این ظرفیت‌ها توجه و شبکه‌های استانی را تقویت کنیم.

او همچنین با اشاره به آغاز جشنواره عمار همزمان با مساله فتنه 88 گفت: باید تلاش کنیم تا این انقلاب به تمام دنیا معرفی شود تا همه بدانند که این انقلاب چیست.

جشنواره فیلم عمار از دهم تا نوزدهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها