ادامه واکنش‌ها به بازداشت شیخ علی سلمان

در حالی که منابع خبری بحرین از ادامه بازداشت و بازجویی شیخ علی سلمان، رهبر جنبش سیاسی الوفاق خبر می‌دهند، واکـنش‌ها نسبت به این موضوع همچنان ادامه دارد. در این میان مقامات بحرینی با نادیده گرفتن درخواست‌ها برای آزادی شیخ علی سلمان، اتهاماتی واهی علیه او مطرح کرده‌اند.
کد خبر: ۷۵۴۲۹۸

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای بازداشت دبیرکل جنبش الوفاق را نشانه مرحله جدید تقابل و رویارویی بخشی از مخالفان و حکومت بحرین ارزیابی کرد و نسبت به خطر وخیم‌تر شدن اوضاع سیاسی و امنیتی دشوار این کشور هشدار داد. این بیانیه افزود: «استانداردهای لازم همچون حضور وکیل حقوقی وی در تمام مراحل، شفافیت درخصوص مکان نگهداری، امکان فراهم آوردن آزادی وی به شرط وثیقه و شفافیت و عادلانه بودن روند محاکمه باید در جریان بازداشت شیخ علی سلمان رعایت شود. فقط یک روند آشتی ملی بدون پیش‌شرط می‌تواند ثبات و رفاه را برای شهروندان بحرینی تضمین کند.»

در همین حال، حزب الله لبنان نیز در بیانیه‌ای از حکومت بحرین خواست شیخ علی سلمان را فورا و بدون هیچ‌گونه تأخیری آزاد کند. در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام ظالمانه، اهانت واقعی و آشکار به ملت به پاخاسته بحرین است که بر حقوق مشروعش از طریق روند سیاسی مسالمت آمیز پافشاری می‌کند. حزب‌الله در بیانیه خود تصریح کرد: این اقدام حکومت بحرین که اهانت به احساسات آزادگان در بحرین و جهان است نشانگر خشم حکومت این کشور از شکست در انتخابات نمایشی اخیر و ابراز خشم از انتخابات دموکراتیک جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین است که طی آن شیخ علی سلمان بار دیگر به دبیرکلی این جمعیت انتخاب شد.

این در حالی است که دادستان کل بحرین در واکنش به اعتراضات داخلی و بین‌المللی گسترده نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان، فقط به نسبت دادن مجموعه‌ای از اتهامات به وی بسنده کرده و همه مطالبات داخلی و خارجی به منظور آزادی او را نادیده می‌گیرد.

نایف یوسف محمود، دادستان کل بحرین در این زمینه اعلام کرد: دادستانی ابلاغیه‌ای از اداره آگاهی دریافت کرد مبنی بر این‌که دبیر کل یکی از جمیعت‌های سیاسی (الوفاق) به فعالیت و تحریک علیه نظام و تلاش برای تغییر نظام با زور، تهدید و وسایل نامشروع اقدام کرده است. این اقدامات با هدف تغییر نظام صورت می‌گیرد.

وی مدعی شد: شیخ سلمان که از دو روز گذشته نزد وزارت کشور بازداشت شده است، در خطبه‌هایش علیه نظام تبلیغ و بارها نسبت به موضوع استفاده از قدرت نظامی علیه رژیم حاکم در کشور اشاره کرده است. دادستانی کل بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توییتر» نوشت: دادستانی کل بحرین تصمیم گرفت دبیر کل جمعیت الوفاق به منظور بازجویی هفت روز زندانی شود. بازجویی از وی در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها