‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به این که پیگیری معرفی تالاب هشیلان به عنوان عضو کنوانسیون جهانی رامسر از حدود یک سال قبل آغاز شده، ابراز امیدواری کرد این کار تا پایان نیمه اول سال 94 نهایی شود.
کد خبر: ۷۵۳۹۳۹

تورج همتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کنوانسیون رامسر برای تالاب‌هایی که بخواهند عضو آن شوند، شرایط خاصی دارد که باید این شرایط و زیرساخت‌ها در تالاب هشیلان فراهم شود.

به گفته این مسئول، سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز برای تحقق این شرایط اعتباراتی را پرداخت خواهد کرد که این کار نیز در دست پیگیری است.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآوری کرد: پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها و شرایط لازم، از دبیرخانه جهانی کنوانسیون رامسر برای بازدید تالاب خواهند آمد و معیارهای آن را بررسی می‌کنند.

همتی میله‌گذاری اطراف تالاب را ازجمله شاخص‌های یک تالاب برای عضو شدن در کنوانسیون رامسر خواند که این کار برای تالاب هشیلان بتازگی انجام شده است.وی همچنین از همکاری با دستگاه‌های دولتی برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز حاشیه تالاب هشیلان خبر داد و افزود: این کار زمینه حفظ تالاب و ماندگاری آب را در آن فراهم می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه معتقد است: یکی از ویژگی‌های دیگر تالاب این است که در همه فصول آب داشته باشد و برداشت‌های غیرمجاز حاشیه هشیلان می‌تواند موجب کاهش آب این تالاب شود.همتی با اشاره به این‌که برخی از اراضی تالاب توسط مردم منطقه تصرف شده بود، خاطرنشان کرد: حکم خلع ید افراد گرفته شده و کار بزودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان نیز عامل موثری در معرفی این تالاب به عنوان عضو کنوانسیون رامسر خواهد بود که بزودی به بهره‌برداری می‌رسد؛کنوانسیون رامسر یکی از مهم‌ترین کنوانسیون‌های بین‌المللی برای حفاظت تالاب‌هاست که هدف اصلی آن جلوگیری از تخریب جهانی تالاب‌ها و حفاظت از تالاب‌های باقی مانده است. این کنوانسیون در سال 1351 با حضور نمایندگان 18 کشور در رامسر تشکیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها