آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع تقلید داعش میوه تلخ ثمره همان شجره خبیثه وهابیت دانست و گفت: عربستان سعودی ثروت سرشار خود را به تکفیری ها بذل و بخش می کند.
کد خبر: ۷۵۳۵۲۷
عربستان ثروت خود را به تکفیری ها می بخشد


این مرجع تقلید عصر یکشنبه در دیدار مسوول و طلاب موسسه آموزشی پژوهشی «دارالاعلام» با وی، اظهار داشت: عربستان علاوه بر درآمد نفت، سالانه درآمدهای فراوانی را نیز از مراسم حج بدست می آورد و همه آنها را برای ترویج وهابیت هزینه می کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره صرف هزینه های حکام آل سعود برای انتشار کتاب هایی بر ضد شیعه، خاطرنشان کرد: در اندونزی یک کتاب با محتوای ضد شیعی در پنج میلیون نسخه چاپ و منتشر شده که اگر قیمت هر کدام از آن را تنها 10 هزار تومان فرض کنیم، قیمت تمام آنها پنج میلیارد تومان می شود، که همه آن را عربستان پرداخت نموده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه منطق وهابیت ضعیف و مسیر آن منحرف است، افزود: سعودی ها هر چقدر هم که برای ترویج آیین خود هزینه کنند باز متاع آنها خریداری ندارد.

وی افزود: پیروان وهابیت نیز دیگر از این آیین خسته شده اند، چراکه دست به هر کاری می زنند از نظر وهابیت شرک است و بدون شک روزی برسد که همه پیروان وهابیت آن را نفی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت پر رنگ تر کردن رابطه تکفیری ها با وهابیت، تصریح کرد: هر چند یکی از وهابیون معتدل که مفتی سعوی نیز است، اقدامات داعش را محکوم کرده ولی بدون شک این میوه تلخ ثمره همان شجره خبیثه است که آنها آن را به بار نشانده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به جنایات داعش، این جنایات را در طول تاریخ بشریت بی نظیر دانست و گفت: حتی از جنایات مغول ها و دیگر اقوامی که به جنایت پرداختند، نیز بدتر است، و آنها در بین جنایتکاران تاریخ جنایتکارترین هستند.

آیت الله مکارم شیرازی، مقابله با وهابیت را مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: همان گونه که عده ای بدون توجه به حرمت قمه زنی اقدام به این کار می کنند، چه بسا کسانی نیز از روی غفلت جذب داعش و تکفیری ها شوند.

وی با تاکید بر افشا گری علیه تکفیری ها با هدف کشیدن خط بطلان و ابطال بر عقاید آنها، تصریح کرد: باید با ارایه اسناد معتبر ارتباط این گروه با اندیشه محمد بن عبدالوهاب بنیانگذار وهابیت را روشن ساخت، چراکه در تضعیف وهابیت تاثیری زیادی دارد.

وی با بیان اینکه تکفیری ها در وضعیت سخت و بدی به سر می برند، افزود: امروز همه مردم جهان به جنایات آنها بر علیه بشریت پی برده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها