آمریکا توان مقابله زمینی با داعش را ندارد

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان غربی‌اش، نه توان و نه این امکان را دارند که بر روی زمین با داعش مبارزه کنند.
کد خبر: ۷۵۲۷۹۳
آمریکا توان مقابله زمینی با داعش را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، رضا میرابیان، کارشناس مسائل خاورمیانه در مورد سقوط هواپیمای اردنی و به گروگان گرفته شدن خلبان آن توسط داعش با برنامه رویداد، گفت وگو کرد.

وی در مورد نوع رفتار داعش با این خلبان و اینکه آیا وی نیز سرنوشتی مانند دیگر گروگان‌های قبلی داعش خواهد داشت، گفت: پیش‌بینی این موضوع سخت است ولی آنچه که مهم است این است که رفتار گذشته داعش با اسرا براساس ضوابط بین‌المللی و اصول جهانی حقوق بشر نبوده بلکه همراه با خشونت بوده.

وی افزود: در مورد این خلبان اردنی نیز باید دید که گروه تروریستی داعش چه تصمیمی می‌گیرد.

میرابیان گفت: پس از تشکیل ائتلاف ضد داعش با حضور آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و منطقه، این برای اولین بار است که یک هواپیما متعلق به این ائتلاف در منطقه تحت تسلط داعش، سقوط می کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: ممکن است که داعش در برابر آزادسازی این خلبان و خوش‌رفتاری با وی به دنبال گرفتن امتیازات سنگینی از کشور اردن باشد البته این موضوع در حد یک احتمال است و رفتار گذشته داعشی‌ها با اسرا بیانگر این موضوع است که آن‌ها به طور کلی رفتار خوبی با گروگان‌هایشان ندارند.

میرابیان با اشاره به درخواست بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل از داعش جهت خوش‌رفتاری با این خلبان اردنی گفت: برخی از تحلیل گران نیز این فرضیه را مطرح می کنند که ممکن است، داعش برای فضاسازی در عرصه جهانی به نفع خود، رفتارش را در برخورد با اسرا تغییر دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که ائتلاف ضد داعش فعالیت خود را برای مقابله با این گروه تروریستی به عملیات زمینی نیز گسترش دهد و فقط به بمباران هوایی اکتفا نکند، اظهار داشت: برای آمریکا و ائتلاف کار مشکلی است که بخواهد بر روی زمین با این گروه تروریستی مقابله کند. گرچه عربستان سعودی که عضواین ائتلاف هست، تصریح کرده که بدون عملیات زمینی نمی‌توانیم در مقابله با داعش کاری کنیم.

میرابیان افزود: ارتش های دو کشور عراق و سوریه و مردمان آنها باید در بحث مبارزه با این گروه‌های تروریستی که در کشورشان حضور دارند، تعیین کننده و نقش آفرین باشند، چرا که تحولات غرب و شمال غرب عراق این موضوع را نشان داد که این امکان برای مردم و ارتش این دو کشور وجود دارد که خودشان سرنوشت جنگ با تروریست‌ها را رقم بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها