ناپولی؛ تیمی که هنوز هم برای خیلی‌ها یادآور روزهای درخشان دیگو مارادونای اسطوره‌ای است، بعد از 24 سال برای دومین بار قهرمان سوپرکاپ ایتالیا شد تا برای نخستین بار بعد از کاپیتان آرژانتینی خود، به یک عنوان قهرمانی برسد. قرار بود یوونتوسی‌ها در سوپرکاپ ایتالیا اشتباهی مرتکب نشوند و این‌که یووه در فینال حق هیچ اشتباهی ندارد را ماسیمیلیانو آلگری در نشست خبری پیش از شروع بازی گفته بود، اما یک اشتباه بزرگ در دقیقه 118 باعث شد قهرمانی از چنگ یوونتوس پرافتخار خارج شود.
کد خبر: ۷۵۱۹۸۶

در این دیدار ابتدا کارلوس توز در دقیقه پنج برای یوونتوس گلزنی کرد تا تیمش را پیش بیندازد، اما گونزالو هیگواین در دقیقه 68 کار را به تساوی کشاند. تساوی یک بر یک تا پایان دقیقه 90 پابرجا ماند تا این دیدار به وقت‌های اضافه برود. کارلوس توز در دقیقه 106 تیمش را بار دیگر پیش انداخت تا هواداران یوونتوس بازهم به کسب جام امیدوار شوند، اما دیری نپایید که گونزالو هیگواین در دقیقه 118 باز هم برای ناپولی گلزنی کرد و دیدار را به تساوی کشاند. این دیدار در پایان 120 دقیقه با همان تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا ضربه‌های پنالتی مشخص کننده برنده این دیدار باشد. در نهایت ناپولی با حساب 6 بر 5 در پنالتی‌ها و در مجموع 8 بر 7 به برتری رسید تا قهرمانی در سوپرکاپ را جشن بگیرد.

در ضربه‌های پنالتی برای یوونتوس آرتورو ویدال، پل پوگبا، کلودیو مارکیزیو، آلوارو موراتا و لئوناردو بونوچی گلزنی کردند و روبرتو پریرا، جورجیو کیه‌لینی، سیمونه پادواین و کارلوس توز پنالتی‌هایشان را از دست دادند. برای ناپولی هم فاوزی غلام، رائول آلبیول، گوخان اینلر، گونزالو هیگواین، والتر گارگانو و کلیدیو کولیبالی پنالتی‌هایشان را به گل تبدیل کردند و خوزه ماریا کایه‌خون، درایز مرتنز و جورجینیو، ضربه‌های پنالتی‌شان را از دست دادند.

به این ترتیب ناپولی برای نخستین بار، بدون دیگو مارادونا قهرمان سوپرکاپ ایتالیا شد. جالب آن‌که 24 سال پیش و در سوپرکاپ 1990 هم ناپولی درحالی نخستین بار فاتح این جام شد که یوونتوس را پیش‌روی خود داشت. البته رویایی‌ترین ناپولی تاریخ با دیگو مارادونا، چیرو فرارا، فرناندو دی ناپولی و دو ستاره برزیلی‌اش آله مائو و کاره کا ،یوونتوس را 5 بر یک شکست داد.

رافا بنیتس پس از کسب قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا مقابل یوونتوس اعلام کرد این جام را به تمامی هواداران تیمش که به آنها ایمان داشتند، تقدیم می‌کند. بنیتس اسپانیایی که موفق شد دهمین جام قهرمانی خود را در دوازدهمین فینال دوران کاری‌اش به‌عنوان مربی کسب کند، در مورد این دیدار گفت: این یکی از بهترین بازی‌های دوران مربیگری من بود. این‌که توانستیم مقابل تیمی مانند یوونتوس به برتری برسیم و جام قهرمانی را ببریم نکته خیلی مهمی است.

سرمربی پیشین والنسیا، لیورپول و اینترمیلان در مورد ضربه‌های پنالتی هم گفت: در چنین دیدارهایی و بویژه در ضربه‌های پنالتی، نقش دروازه‌بان اهمیت بسیار بالایی دارد. برای رافائل و هیگواین و همه هوادارانی که به ما ایمان داشتند، خوشحالم.

این دیدار بار دیگر اثبات کرد ناپولی در تک دیدارها نمایش بهتری دارد، اما در کالچو ایتالیا نمی‌تواند ثبات زیادی از خود نشان دهد. بنیتس در این زمینه هم گفت: می دانستیم که می‌توانیم عنوان قهرمانی را به‌دست آوریم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در لیگ هم به همین شکل ادامه دهیم و با همین قدرت به مصاف حریفان برویم.

ماسیمیلیانو آلگری هم که موفق نشد نخستین جام خود به همراه یوونتوس را کسب کند و همچنین در کسب هفتمین سوپرکاپ ایتالیا که به شیوه جدید برگزار می شود هم ناموفق عمل کرد ،در مورد این دیدار گفت: متاسفانه ما در حالی که از حریف پیش بودیم، دو دقیقه مانده به پایان دیدار گل خوردیم. در ضربه‌های پنالتی هم عملکرد خوبی نداشتیم. سه ضربه را از دست دادیم و نتوانستیم قهرمان شویم.

آلگری در مورد بازی هم گفت: در نیمه نخست نمایش خوبی نداشتیم و در بسیاری از دقیقه‌های دیدار بد عمل کردیم. وقتی توپ را از دست دادیم، بلافاصله گل خوردیم، اما می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. پس از آن‌که گل خوردیم سعی کردیم ریتم بازیمان را بازیابیم. این کار آسان نبود زیرا ناپولی تیمی است که تاکتیکی بازی می‌کند و به همین سادگی به حریف اجازه پیاده کردن طرح‌هایش را نمی‌دهد. البته باید بگویم در این برهه از فصل، تیمم کمی هم خسته بود. باید در دو دقیقه پایانی وقت‌های اضافه هم مصمم به کارمان ادامه می دادیم و گل نمی‌خوردیم تا اینچنین قهرمانی را از دست بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها