رئیس‌جمهور با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن همه افراد بدون بیمه، آن را اقدامی بزرگ و مهم توصیف کرد و گفت: دولت در سال آینده نیز تلاش خواهد کرد روند تکاملی اجرای طرح تحول نظام سلامت را به پیش ببرد.
کد خبر: ۷۵۱۵۰۲

به گزارش ایرنا، حسن روحانی دیروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بیمارستان بهارلو حضور یافت و از بیماران عیادت و دلجویی کرد.

رئیس‌جمهور با مهم و حساس توصیف کردن وضع و نـــــحوه پذیرش و رسیدگی به بیماران از دیدگاه دولت، به اظهار رضایت بیماران از خدمات این بیمارستان نیز اشاره کرد و از همه پزشکان، پرستاران و همه دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور از جمله پرسنل بیمارستان بهارلو تشکر کرد.

رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران در تشریح انگیزه‌های خود برای حضور در این مرکز درمانی، با بیان این‌که این بیمارستان برای ما خاطره‌ای به یاد ماندنی به همراه دارد، گفت: اینجا همان بیمارستانی است که وقتی رهبر معظم انقلاب در ششم تیر سال 60 هدف توطئه ترور قرار گرفتند به لحاظ نزدیکی به مسجد ابوذر ابتدا به اینجا منتقل شدند و شاید اگر این بیمارستان و خدمات آن نبود ما این وجود عزیز را از دست می‌دادیم.

روحانی تصریح کرد: به همین دلیل این بیمارستان و پرسنل آن حقی بر گردن همه مردم ایران در نجات رهبری معظم انقلاب اسلامی دارد و ما برای توفیقات بیشتر آنان دعا می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در مناسبت‌هایی مثل امروز فرصتی فراهم می‌شود تا از جاهایی که در ایام معمول فرصت بازدید از آنها نیست، دیدار کنیم و امروز به بیمارستان بهارلو آمدیم تا عزاداریمان را با عزیزانی که ایام تعطیل خود را در اینجا صرف خدمت به مردم می‌کنند و به همین اعتبار از مقربان هستند، شریک شویم.

روحانی با اشاره به این‌که بیماران برای ما بسیار عزیز و مهم هستند، اظهار کرد: دولت پیگیر بهبود شرایط پذیرش، بستری و درمان بیماران و کسب رضایت آنان و خانواده‌های بیماران است و خوشحالم امروز با هر کدام از بیمارانی که از آنها عیادت کردیم از خدمات بیمارستان رضایت داشتند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که بیماران، خانواده‌های بیماران و حتی پرسنل درمانی و خادمان سلامت از اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار رضایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید همه، از پرسنل مراکز درمانی تا دست‌اندرکاران وزارت بهداشت و مردم، دست به دست هم دهیم تا این طرح را به پیش برده، ارتقا دهیم و نواقص احتمالی پیش آمده در مسیر اجرای طرح را رفع کنیم.

روحانی به خشنودی و رضایتمندی خود از اظهار رضایت بیماران از خدمات درمانی جدید ارائه شده در قالب طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و از وزیر، مدیران و کارکنان وزارت بهداشت و همه تلاشگران عرصه سلامت صمیمانه قدردانی کرد.

روحانی در پاسخ به این پرسش که رویکرد دولت به عرصه سلامت در سال آینده چیست؟ گفت: دولت طرح بسیار مهم تحول نظام سلامت را ادامه خواهد داد و اعتبارات لازم را برای این منظور در بودجه لحاظ کرده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که امروز همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه درمانی هستند، آن را تحول و اقدامی بزرگ و مهم توصیف کرد و افزود: البته برای تکمیل طرح تحول سلامت، به جذب نیروی انسانی متخصص، تجهیز و نوسازی و توسعه برخی بیمارستان‌ها و احداث بیمارستان‌های جدید نیاز داریم، اما به همت همه دست‌اندرکاران نظام سلامت تلاش خواهیم کرد روند تکاملی اجرای این طرح را در سال آینده نیز تداوم بخشیم.

همچنین در پی بازدید رئیس‌جمهور از بیمارستان بهارلو، با دستور و حمایت وی، زمینی به مساحت 8700 متر مربع در مجاورت این بیمارستان که متعلق به یکی از دستگاه‌های اجرایی بود، به طرح توسعه این بیمارستان اختصاص یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها