وزیر نفت گفت: همان تفکری که پشت‌سر داعش بوده امروز کاهش قیمت نفت را دنبال می‌کند، اما ما از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم.
کد خبر: ۷۵۰۵۷۵

به گزارش ایرنا و به نقل از سپاه نیوز، بیژن زنگنه عصر روز گذشته در یازدهمین گردهمایی سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با یادآوری فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از سد کرخه به عنوان اولین، بزرگ‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین پروژه‌ای که قرارگاه با اجرای آن موجودیت خود را به اثبات رساند یاد کرد. وی افزود: بازارهای وسیعی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در برخی کشورهای اطراف وجود دارد که می‌توان برای آینده کاری آنها را مورد توجه قرار داد.

به گزارش شانا، وزیر نفت با بیان این که کاهش قیمت نفت در ابتدا سیاسی نبوده و به دلیل عرضه مازاد نفت در بازار اتفاق افتاده است، گفت: ادامه روند کاهشی قیمت نفت یک توطئه سیاسی همراه با افراط و تفریط است.

وی به نشست ١٦٦ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین اتریش و موضع ایران در این نشست اشاره و تصریح کرد: من در آن نشست عنوان کردم ایران با توجه به کاهش صادرات نفت به دلیل تحریم در سال‌های اخیر حاضر نیست به هیچ عنوان از سهم خود در بازار نفت کوتاه بیاید.

وی با اشاره به تحریم بین‌المللی و دسیسه کشورهای غربی برای مقابله با ایران افزود: باید تلاش شود با مقاومت و اقتدار از سد تحریم‌ها بگذریم.

زنگنه با بیان این‌که با توجه به ظرفیت نیروی انسانی امکان رسیدن به رشد اقتصادی ٨ تا ٩ درصد برای ایران امکان‌پذیر است، اظهار کرد: با توجه به ذخایر نفت و گاز ایران امکان فعالیت و کار برای شرکت‌ها و پیمانکاران وجود دارد.

وی با بیان این که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) رقیب بخش خصوصی نیست، افزود: اگر بخش خصوصی بتواند کار یا پروژه‌ای را انجام دهد قرارگاه نباید وارد آن کار شود چون سطح آن بالاتر است.

زنگنه توانمندی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را فراتر از بخش خصوصی دانست و گفت: هم‌اکنون این نهاد نظامی پروژه‌های بزرگ در سطح بالای مهندسی را در اختیار دارد و باید سعی کند پروژه‌های در این سطح را انجام دهد. وزیرنفت افزود: برای توسعه قرارگاه در آینده باید این سازمان به پیمانکارعمومی تبدیل شود که لازمه اینکار جذب بازارهای جدید در داخل و خارج و تعامل با شرکت‌های داخلی و خارجی است.

وی به فعالیت این قرارگاه در ساخت تجهیزات و کالا به عنوان پروژه‌های فرعی اشاره کرد و گفت: در چند سال آینده ٩٠ درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساخته می‌شود.

زنگنه با تاکید بر جذب بازارهای خارجی و صدور خدمات فنی و مهندسی از سوی قرارگاه خاتم و دیگر شرکت‌های ایرانی افزود: هم اکنون کشورهای منطقه و به خصوص عراق بازارهای وسیعی برای شرکت‌های داخلی به شما می‌آید که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان این که باید از نیروهای متخصص و با تجربه در قرارگاه خاتم صیانت شود، تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون شاهد خروج نیروهای بورسیه کشور به خارج از ایران هستیم.

وزیر نفت با تاکید بر این که قرارگاه خاتم‌الانبیاء را مثل فرزند خود می‌دانم، اظهار کرد: درست است که قرارگاه مثل فرزندم است، اما در بحث کاری از اصول حرفه‌ای نمی‌گذرم، همانگونه که در نظامی‌گری نمی‌توان از اصول حرفه‌ای و نظامی گذشت.

کاهش قیمت نفت، سقوط بورس‌های عربی را رقم زد

هفت بازار سهام کشورهای حوزه خلیج فارس در پی تداوم کاهش قیمت نفت سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه اینترنتی بخش فارسی شبکه العالم نوشت: در نتیجه سیاست برخی کشورهای عربی صادرکننده نفت، بازارهای سهام کشورهای حوزه خلیج فارس، سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند.این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: بازارهای بورس کشورهای سرشار از منابع انرژی منطقه خلیج فارس، روز گذشته بشدت سقوط کرد.

این منبع خبری تصریح کرد: شاخص سهام تداول بورس عربستان که بزرگ‌ترین بازار در جهان عرب است، در این خصوص بسیار کاهش یافته است. همچنین بازار بورس دبی و ابوظبی نیز 7 درصد سقوط کرد.به گزارش این منبع، برخی از کارشناسان این سقوط ناگهانی را به دلیل کاهش قیمت نفت می‌دانند و هجوم سهامداران برای فروش نیز سبب تشدید این موضوع شد.پایگاه اینترنتی العالم نوشت: پس از آن که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بیست و هفتم ماه نوامبر تصمیم گرفت، سطح تولیدش را بدون تغییر در سقف کنونی نگه دارد، قیمت‌های نفت کاهش یافت و در نتیجه هر هفت بازار بورس منطقه خلیج‌فارس بشدت لطمه دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها