شگرد‌هایی برای فریب

متهمان همیشه با روش‌هایی ساده تنها قربانیان را وسوسه می‌کنند تا براحتی بتوانند نقشه کلاهبرداری را اجرا کنند.
کد خبر: ۷۵۰۴۴۴
شگرد‌هایی برای فریب

ازدواج‌های صوری

در این روش متهمان اغلب مردان شیک‌پوش هستند که با شناسایی دختران پولدار خود را مدیر یک شرکت بازرگانی در خارج یا پزشک معرفی می‌کنند. این افراد برای جلب توجه طعمه و خانواده‌اش اغلب با خودروهای گرانقیمت سر قرار حاضر شده و پس از مدتی با جلب اعتماد سوژه خود، به بهانه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری در خارج یا راه‌اندازی کارخانه، میلیون‌ها تومان از خانواده دختر جوان گرفته و متواری می‌شوند. پس از چند روز بی‌خبری از داماد پولدار افراد متوجه کلاهبرداری می‌شوند. این دسته از متهمان پس از چند مورد کلاهبرداری شناسایی و دستگیر می‌شوند.

چوپان دروغگو

شاید در سال‌های اخیر پیامکی از سوی یک چوپان روستایی به دست شما رسیده و در آنها ادعا شده باشد گنجی را یافته و با استخاره، شماره شما برای معامله به دست آمده است. متهمان کلاهبرداری چوپان دروغگو با ارسال پیامک‌هایی مدعی می‌شوند هنگام چرای دام یا شخم زمین کشاورزی با کوزه‌ای پر از طلا و سکه‌های عتیقه روبه‌رو شده و به صورت اتفاقی پیامک را برای فرد مورد نظر ارسال کرده‌اند. این دسته از مجرمان که بیشتر در سه استان لرستان، گیلان و اصفهان فعال هستند پس از ارتباط با طعمه خود در ملاقات اول چند سکه قدیمی را به عنوان نمونه در اختیار فرد قرار داده و در قرار نهایی، سکه‌های تقلبی می‌دهند.

در این روش که بسیار خطرناک است افراد قرارهای خود را در خارج شهر، جنگل یا بیابان می‌گذارند و در مواردی کلاهبرداران با توسل به زور اقدام به گرفتن پول از مالباخته می‌کنند. در این روش کلاهبرداری تاکنون قتل‌های بسیاری رخ داده و کلاهبرداران وقتی با مقاومت طعمه خود روبه‌رو شده او را به قتل رسانده و با سرقت پول‌ها متواری می‌شوند.

دلارهای سیاه

کلاهبرداری دلارهای سیاه بیشتر در قلب پایتخت و اطراف میدان فردوسی رخ می‌دهد. در این روش اتباع کشورهای آفریقایی با پرسه‌زنی در اطراف اماکن شلوغ و حاشیه خیابان‌های بازار ارز، طعمه‌های خود را شکار می‌کنند. آنها ابتدا خود را توریست معرفی کرده و با نشان دادن تعدادی دلار سیاهرنگ مدعی می‌شوند هنگام سفر رنگ روی این دلارها ریخته و سیاه شده‌اند. این کلاهبرداران با دادن مایعی شیمیایی به طرف مقابل وعده می‌دهند اگر دلارها را با این ماده بشوید این ارزها مانند گذشته شده و لکه‌های سیاه از بین می‌رود.

کلاهبرداران این روش برای این‌که فرد را برای خریدن این ارزها وسوسه کنند، مدعی می‌شوند هر دلار را تا نصف قیمت می‌فروشند. به همین دلیل طعمه‌ها که فکر می‌کنند با توجه به قیمت بالای دلار سود خوبی نصیبشان می‌شود مشتی کاغذ باطله را میلیون‌ها تومان خریداری کرده و پس از این‌که مایع را روی دلارهای سیاه می‌ریزند متوجه تقلبی بودن آنها می‌شوند.

در آخرین مورد دلارهای سیاه یکی از اتباع آفریقایی که قصد داشت از یک شهروند تهرانی کلاهبرداری کند با هوشیاری او در یک ملاقات صوری شناسایی و دستگیر شد. مالباخته که چندی قبل 100 میلیون تومان به این روش از دست داده بود وقتی بار دیگر با کلاهبرداران دلارهای سیاه روبه‌رو شد موضوع را به پلیس اطلاع داد و متهم که اهل یکی از کشورهای آفریقایی بود در جنوب تهران در یک ملاقات صوری دستگیر شد.

فروش خانه‌های بی‌صاحب

در این روش که مختص کلاهبرداران حرفه‌ای و قدیمی است افراد با پرسه‌زنی در سطح شهر خانه‌هایی که بدون مالک بوده یا چند وقتی است کسی در آن زندگی نمی‌کند شناسایی کرده و با جعل سند خانه به نام خود، آن را می‌فروشند. وقتی مالک اصلی خانه باز می‌گردد فرد خریدار متوجه گرفتار شدن در دام کلاهبرداران می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری استعلام از سازمان ثبت و تحقیقات محلی در مورد مالک اصلی خانه است.

فروش خاک طلای تقلبی

مرد کلاهبرداری که اهل غرب کشور بود با فروش خاک تقلبی طلا از دو مرد بیش از دو میلیارد و 100 میلیون تومان کلاهبرداری کرد. این متهم با فروش مشتی خاک زرد رنگ مدعی شده بود این خاک آغشته به طلا است و افراد می‌توانند طلا 18 عیار از آن به دست آورند.

در این روش متهمان با آغشته کردن خاک به مقداری رنگ زرد یا مواد طلاکوب به مناطقی که دارای معادن طلا است مراجعه کرده و مدعی می‌شوند توانسته‌اند خاک طلا پیدا کنند. این افراد با فروش خاک تقلبی زرد رنگ میلیون‌ها تومان به جیب می‌زنند.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها