رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دولت به دلیل پدیده قاچاق درآمد سالانه 840 میلیارد تومانی از محل واردات تلفن همراه را از دست می‌دهد.
کد خبر: ۷۴۹۷۲۴

به گزارش ستاد واحد مرکزی خبر، علی فاضلی دیروز در مراسم آغاز به‌کار نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی افزود: به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی بویژه تولید تلفن همراه تولید موبایل تقریبا به فراموشی سپرده شد و مغزهای متفکر در این حوزه به شرکت‌های معتبر خارجی پیوستند.

وی ادامه داد: بازار موبایل روز به روز در حال تغییر است و مصرف‌کننده باید نیاز خود را به روز تامین کند و این در حالی است که متاسفانه بیش از 90 درصد موبایل کشور از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بنده، اصناف، دولت، سیستم تعرفه‌گذاری و گمرک در زمینه قاچاق تلفن همراه مقصر هستیم و اگر موبایل از مبادی رسمی وارد کشور شود از محل حقوق گمرکی 840 میلیارد تومان نصیب دولت می‌شود.

وی با اشاره به این که تلفن همراه به صورت بسته کامل به کشور قاچاق می‌شود، افزود: برنامه‌ای برای کاهش تعرفه موبایل در اتاق اصناف در حال مطالعه است که این برنامه به گمرک ارائه شده، اما از سوی گمرک پاسخی به اصناف اعلام نشده است و تعامل بین اصناف و دولت آنچنان مطلوب نیست.

رئیس اتحادیه صوتی و تصویری نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر حدود 70 تا 75 درصد گوشی‌های 500 هزار تومان به بالا از طریق قاچاق وارد می‌شود، اما در گوشی‌های با نرخ کمتر از 500 هزار تومان میزان قاچاق بسیار کمتر است.

ابراهیم درستی تصریح کرد: به طور کلی قاچاق گوشی‌های بالای 500 هزار تومان برای قاچاقچی سودمند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها